Okręt flagowy Audi będzie teraz dostępny jako wysokoefektywna równoległa hybryda. Silnik 2.0 TFSI, częściowo zmodyfikowany, osiąga 155 kW (211 KM) mocy i moment obrotowy 350 Nm, dostępny między 1.500 a 4.200 obr./min. Jednostka spalinowa współpracuje z silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 40 kW (54 KM) i moment obrotowy 210 Nm. Krótkotrwała moc łączna obu silników 180 kW (245 KM) i łączny moment obrotowy 480 Nm zapewniają doskonałą dynamikę. Audi A8 przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W cyklu EU spala mniej, niż 6,4 litra benzyny na 100 km, emisja CO2 utrzymuje się poniżej 148 gramów na kilometr (wszystkie dane są tymczasowe).
Przeczytaj koniecznie: Nowe BMW serii 1. Cena od 99 900 zł. VIDEO
Audi A8 hybrid może poruszać się czysto elektrycznie z prędkością do 100 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h jego zasięg na prądzie wynosi trzy kilometry. Kierowca ma do wyboru trzy programy. Program EV preferuje napęd elektryczny, program D w efektywny sposób steruje dwoma silnikami. W trybie S zmiana przełożeń skrzyni tiptronic jest przystosowana do sportowego stylu jazdy. Hybrydowa limuzyna posiada pięć trybów pracy: tylko z TFSI, tylko z silnikiem elektrycznym lub w trybie hybrydowym. Ponadto może odzyskiwać energię i wspomagać silnik spalinowy silnikiem elektrycznym przy gwałtownym przyspieszaniu (Boost). Na dwóch wskaźnikach kierowca otrzymuje szczegółowe informacje o aktualnym trybie pracy.
Patrz także: Nowości Peugeota na salonie samochodowym we Frankfurcie
Litowo-jonowy akumulator ważący 36,7 kilogramów umieszczony jest w zabezpieczonej przed uderzeniami strefie w bagażniku. Dostarcza 1,3 kWh energii nominalnej i ma moc do 40 kW. Zależnie od potrzeby jest chłodzony powietrzem – przez dmuchawę z kabiny pasażerskiej lub własnym obiegiem chłodzącym połączonym z automatyczną klimatyzacją. Temperatura akumulatora utrzymywana jest zatem w takim zakresie, w jakim możliwe jest pełne wykorzystanie jego potencjału. Silnik elektryczny i kompaktowy układ elektroniki mocy, służący jako regulator między silnikiem a akumulatorem, są chłodzone cieczą.
>>> Audi A8 2001 r. – cena od 26,5 tys. zł
Audi A8 hybrid można rozpoznać po szczegółach nie rzucających się zbyt mocno w oczy. Dziesięć ramion obręczy kół ze stopu metali lekkich – seryjnie 18-calowych, opcjonalnie 19-calowych – przypomina łopatki turbiny. Nadwozie zdobią napisy Hybrid, jako ekskluzywny lakier można wybrać srebrny Arktis. Lakiery metaliczne, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, diodowe reflektory i system nagłośnieniowy Bose należą do wyposażenia seryjnego.