Bryła podwyższonego coupe to nowe studium projektowe, które zadebiutuje na motoryzacyjnych targach w Detroit, to pierwsze auto, w którym połączono cechy wersji Allroad z designem modeli e-tron. Design, a w szczególności zarys bocznej linii wraz z fragmentem tyłu, odnosi się do Audi TT. Całość natomiast to już o wiele bardziej wyostrzony styl projektowy, jaki marka z Ingolstadt zacznie niebawem wprowadzać do swoich najnowszych modeli. Kreski są jeszcze ostrzejsze niż dotychczas, a nadwozie bardziej ekstrawaganckie. Nie zabraknie potężnego grilla z poprzecznymi listwami, czy reflektorów Matrix-LED stanowiących dziś znak firmowy Audi.
Zobacz też: Nowe Audi TT 2015 - tak będzie wyglądało wnętrze - FOTO
Koncepcyjna maszyna ma rozstaw osi wynoszący 2,51 m, jego długość to 4,20 m, szerokość mierzy 1,85 m, a wysokość 1,41 m. Wnętrze prezentuje prosty, stechnicyzowany styl z mocno minimalistycznym podejściem do jego formy. Można się nim doszukać wielu elementów wspólnych z deską rozdzielczą trzeciej generacji Audii TT, pokazaną już na targach elektronicznych CES w Los Angeles. Są trzy dysze nawiewów z wyświetlaczami temperatury, 12,3-calowy wyświetlacz TFT, zamiast tradycyjnych wskaźników, deska niemal praktycznie pozbawiona przyrządów obsługi, czy spłaszczona u dołu kierownica.
Czteroosobowy pojazd o kompaktowych rozmiarach ma nadawać się nie tylko na asfaltowe drogi. Dzięki dużej funkcjonalności ma spełniać oczekiwania aktywnego, sportowego spędzania wolnego czasu. Do napędu posłuży efektywny napęd hybrydowy typu e-tron quattro. Układ tworzy umieszczona pod maską, spalinowa benzynowa jednostka 2.0 TFSI o mocy 292 KM (380 Nm) połączona z dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwszy elektryczny zintegrowano z 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią e-Stronic (moc 54 KM i 270 Nm). Umieszczony z tyłu drugi motor elektryczny dodaje kolejne 116 KM i 270 Nm. W sumie do dyspozycji kierowcy jest moc 408 KM i 650 Nm momentu obrotowego.
Przeczytaj też: Audi Sport quattro laserlight concept z laserowymi światłami
Koncept ważący 1 600 kg osiąga "setkę" w 4,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Według producenta auto ma spalać tylko 1,9 l/100 km, a jego pełny zasięg wynosi 820 km. Do dyspozycji będą trzy tryby jazdy. Pierwszy tryb EV pozwala na jazdę przy użyciu silników elektrycznych i energii zgromadzonej w litowo-jonowym akumulatorze (zasięg to 50 km). Napęd hybrydowy plug-in pozwala na ładowanie akumulatorów m.in. przez kabel podłączany do zwykłego gniazdka. Drugi tryb hybrydowy oznacza, że motor spalinowy w wielu przypadkach pracuje tylko jako generator zasilający motory elektryczne. Trzeci tryb sportowy jak sama nazwa skazuje, daje kierowcy całą moc systemową dla najlepszych osiągów.