Marki skupią się na rozwoju tzw. Internetu rzeczy, czyli połączeniu samochodów z innymi przedmiotami przy użyciu sieci komórkowej w standardzie 5G oraz LTE. Kolejna generacja łączności komórkowej ma być bardziej wydajna, łączyć znacznie więcej urządzeń i pozwalać na szersze wykorzystanie znanych już możliwości. Przykładem może być użycie sieci 5G w komunikacji mającej wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Zobacz też: Świetna reklamę Audi odnoszącą się do debaty prezydenckiej
Stowarzyszenie 5G Automotive Association ma w planach wyznaczanie światowych standardów w komunikacji pojazdów i nie zamyka się na nowych członków. Można spodziewać się, że dzięki zaangażowaniu tak dużych marek wymiana danych między pojazdami stanie się popularna.
Obecnie takie rozwiązanie wprowadziło Audi, jednak działa ono tylko w ramach tej marki oraz wymaga przesłania informacji najpierw na serwer, stamtąd dopiero do obecnych w okolicy samochodów.
Oczywiście firmy mają na celu szerokie wprowadzenie na rynek pojazdów autonomicznych i już zainteresowały się europejskim projektem Connected & Automated Driving Pre-Deployment Project, w ramach którego testuje się inteligentne auta. Kolejny krok to aktualizacja infrastruktury, czyli tworzenie miasta inteligentnego – Smart City.