Tak w niedalekiej przyszłości będzie wyglądać proces sprzedaży samochodów segmentu premium. Miejsca, w których salony Audi City witają swych gości, to absolutny przełom jeśli chodzi o sprzedaż samochodów. To najbardziej prestiżowe lokalizacje w centrach światowych metropolii – w przypadku Warszawy jest to elegancki Plac Trzech Krzyży. Na niedużej powierzchni salonu prezentowane są wszystkie modele znajdujące się w gamie sprzedażowej Audi. Prezentacja jest cyfrowa, wirtualna, choć dzięki nowoczesnej technice poczuć się można, jakby oglądało się prawdziwy samochód.
„Motoryzacyjny świat szybko się zmienia, a wraz z nim zmieniają się oczekiwania i potrzeby ludzi związane z kupnem samochodu segmentu premium. Dziewięciu na dziesięć klientów chcących dziś kupić nowe auto najpierw zasięga informacji o nim w internecie” - mówi Przemysław Schwarz – dyrektor marketingu Audi w Polsce. „Oceny produktów i marek w sieciach społecznościowych, są dziś jednym z najważniejszych źródeł pozyskiwania informacji, a ich forma i ilość są właściwie nieograniczone.”
520 metrów kwadratowych
Warszawski salon Audi City to dwa piętra o łącznej powierzchni 520 m2. Centralnym elementem salonu są dwa specjalne pomieszczenia, tzw. Customer Private Lounge i jedna otwarta przestrzeń – Customer Lounge, w których zamontowano najnowsze wersje – ekranów o przekątnej 98 cali z funkcjonalnością wirtualnej rzeczywistości (VR), na których klienci, mając do wyboru miliony możliwości, mogą skonfigurować samochód swoich marzeń. Na ekranach wyświetli się wtedy prawie identyczny z rzeczywistym obraz wymarzonego Audi. Nawet najdrobniejsze szczegóły wyposażenia są pokazywane w najwyższej rozdzielczości i z doskonałą precyzją. Doradcy Audi, towarzyszący klientowi w procesie konfiguracji, służą tu swą pomocą podpowiadając najbardziej optymalne rozwiązania.
„W warszawskim salonie Audi City istnieje również możliwość obejrzenia realnego samochodu marki Audi. Specjalne miejsce przeznaczyliśmy na wystawienie trzech, czterech pojazdów symbolizujących całą gamę aut z czterema pierścieniami w logo, również tych spod znaku Audi Sport i Audi e-tron” – podkreśla Schwarz. „Dodatkowo, na dwóch „video ścianach”, z których każda składa się z dziewięciu 55-calowych ekranów, wyświetlane będą materiały dotyczące najnowszych modeli Audi.”
Salony Audi City
Audi, to światowy pionier cyfrowej sprzedaży samochodów segmentu premium. Pierwsze Audi City powstało w roku 2012 w Londynie, a następne, w kolejnych latach uruchamiane były w Pekinie, w Berlinie, Paryżu, Stambule, w Moskwie, a teraz w Warszawie. Koncepcja Audi City jest kluczowym dla koncernu z Ingolstadt laboratorium prowadzonych wirtualnie działań sprzedażowych.
Zarządzaniem Audi City zajmie się Porsche Inter Auto – spółka prowadząca dwa salony Audi w Warszawie – Porsche Połczyńska i Audi Centrum Warszawa Okęcie.