Audi e-tron quattro concept harmonijnie łączy stylistykę z aerodynamiką i czysto elektrycznym napędem. Ten pięciodrzwiowy pojazd studyjny osiągnął współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,25. To nowy rekord w segmencie SUV-ów. Przy prędkości powyżej 80 km/h, elektrycznie uruchamiane elementy aerodynamiczne zamontowane na masce samochodu, na jego bokach i z tyłu, kierują przepływem powietrza tak, by opór był jak najmniejszy.
Sprawdź: Czym jest Audi Ultra, co oznacza dopisek Ultra w nazwie
Przestronne, komfortowe wnętrze z miejscem dla czterech osób i bagażnikiem o pojemności 615 litrów, naładowano różnymi nowinkami. Nowy Audi virtual cockpit curved OLED, to kolejny stopień rozwoju wirtualnego kokpitu Audi virtual cockpit. Zastosowano wyświetlacze dotykowe z czarnym szkłem i wyświetlacze wykonane z diod organicznych. Moduł LTE łączy Audi e-tron quattro concept z internetem, a systemy connectivity zastosowane w koncepcie, są obecnie najnowocześniejszymi rozwiązaniami.
Trzy elektryczne silniki
Audi e-tron quattro concept wykorzystuje moc trzech silników elektrycznych – jeden z nich napędza oś przednią, a dwa pozostałe oś tylną. Łącznie mają moc 320 kW (435 KM). W trybie boostingu, auto może chwilowo wygenerować moc nawet 370 kW (503 KM) i moment obrotowy 800 Nm. Pojazd koncepcyjny ma takie same osiągi jak samochód sportowy: gdy kierowca z pełną siłą naciśnie pedał gazu, to Audi e-tron quattro concept od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 4,6 sekundy, szybko osiągając swą ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 210 km/h.
Czytaj: Audi Q7 3.0 TDI quattro - TEST nowości na drogach Kanady
Koncepcja trzech elektrycznych silników, zaprezentowana przez Audi po raz pierwszy, czyni ten pojazd samochodem e-tron quattro. Inteligentne zarządzanie napędem, zależnie od sytuacji, reguluje współpracę silników. Kierowca decyduje o stopniu rekuperacji, wyborze programu jazdy S lub D oraz o trybie pracy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Duży akumulator litowo-jonowy wbudowany w podłogę zapewnia zrównoważony podział obciążeń między osią przednią i tylną oraz niski punkt ciężkości.
Pojemność akumulatora 95 kWh, daje energię wystarczającą na 500 km jazdy elektrycznej. Pełne ładowanie prądem stałym przy kolumnie ładującej o mocy 150 kW, trwa tylko 50 minut. Alternatywnie, pojazd studyjny dostosowano do korzystania z Audi Wireless Charging, czyli z indukcyjnego ładowania bezprzewodowego. Dodatkowo w słoneczne dni, energia jest magazynowana dzięki panelom solarnym zamontowanym na dachu.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/