Koncepcyjny SUV zaprezentowany zostanie podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Być może będzie to odpowiedź Audi na produkty BMW (X4) i Mercedesa (GLC Coupe), przez co należy spodziewać się dynamicznej stylistyki. I taka też jest, bowiem nowe Audi e-tron quattro zostało zaprojektowane z polotem i charakterem. Nie zapomniano również o świetnych właściwościach aerodynamicznych - współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,25.
Zobacz: Nowe lampy Matrix OLED w Audi? Premiera już na targach we Frankfurcie
Nowe Audi e-tron quattro cechuje się dużym nadwoziem, które zostało oparte o modularną platformę drugiej generacji. Wielkościowo zostało wpasowane między modele Q5 i Q7. Mimo pokaźnych rozmiarów, wewnątrz auta znajdziemy cztery niezależne fotele. Co ciekawe, praktycznie wszystkie przełączniki zostały zastąpione dotykowymi ekranami w technologii OLED – nowoczesność w każdym calu.
Dosłownie każdym, bowiem prototypowe Audi e-tron quattro jest wyłącznie elektrycznym samochodem. Do napędzania tego SUV-a służą trzy silniki elektryczne, a sam napęd jest podobny do tego, który znajdziemy w elektrycznym Audi R8. Audi twierdzi, że e-tron quattro ma zasięg przekraczający 500 km - na jednym ładowaniu.
Jak już wspominaliśmy, debiut przewidziano na Salon Samochodowy we Frankfurcie w połowie września.