Od czasu stworzenia pierwszego silnika TDI mija 25 lat, i wciąż trwają nieustanne prace przy modernizacji jednostek napędowych z serii TDI. Najnowsza znodyfikowana wysokoprężna jednostka V6 z turbodoładowaniem, oferuje dwa warianty mocy: 160 kW (218 KM) i 200 kW (272 KM).
Przeczytaj też: Wszystkie modele Audi teraz z kartą ratowniczą
Jednostkę charakteryzują rzędy cylindrów ustawione pod kątem 90 stopni i pojemność skokowa 2967 cm3. Moment obrotowy w zależności od modelu samochodu, może mieć maksymalnie 600 Nm. Nowy silnik 3.0 TDI przewyższa poprzednią wersję pod względem zwiększonej mocy, oferując przy tym mniejsze zużycie paliwa, nawet do 13 procent.
Co zmieniło się w konstrukcji silnika 3.0 TDI
Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową.
Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół. Motor spełnia normę spalin Euro 6. Zredukowany został ciężar wydzielanego dwutlenku węgla średnio o 15 gramów, dzięki czemu silnik 3.0 TDI nosi miano "clean diesel".