Audi Q2 to kompaktowy crossover, którego rozstaw osi wynosi 2,60 m, a jego długość to teraz 4,21 m. Dodatkowe 17 mm względem odmiany przed liftingiem pojawiły się za sprawą odmłodzenia stylistyki i nowych zderzaków. W tylnej części Q2 zastosowali motyw wielokąta, który charakteryzował już wcześniej linię przodu i boków. Dyfuzor o kanciastym zarysie zintegrowano ze zderzakiem tylnym, a po dwóch stronach jego powierzchni znajdziemy przetłoczenia w kształcie pięciokątów. Zmodyfikowany przód otrzymał większe, także pięciokątne wloty powietrza. Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz umieszczona nieco niżej.
Gama lakierów odmłodzonego Audi Q2 obejmuje pięć nowych kolorów. Panele z tworzywa na słupkach C mogą mieć albo kolor lakieru nadwozia albo być utrzymane w kolorze czarnym, szarym lub srebrnym. Obok wersji podstawowej, do wyboru są linie wyposażenia zewnętrznego advanced i S line. W wersji bazowej elementy ozdobne w dolnej części karoserii mają kolor czarny. W przypadku linii advanced są polakierowane w kolorze szarym Manhattan, a w przypadku linii S line – w kolorze nadwozia. W standardzie, odmłodzone Q2 posiada reflektory diodowe. Na życzenie Audi montuje nowe, matrycowe reflektory diodowe Matrix LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Ofertę felg i opon otwierają felgi 16-calowe z oponami w rozmiarze 205/60. Najwyżej w portfolio znajdują się 19-calowe felgi z ogumieniem w rozmiarze 235/40. W ofercie znajdziemy też trzy nowe wzory felg.
Zmiany we wnętrzu
Wnętrze 5-miejscowego Audi Q2 ma bagażnik o pojemności 405 litrów, który po złożeniu oparć tylnych siedzeń pomieści 1050 l. Na życzenie Audi dostarcza pakiet schowków i wyposażenia bagażnika oraz elektrycznie zamykaną i otwieraną pokrywę bagażnika. W wystroju wnętrza okrągłe otwory wentylacyjne i dźwignię zmiany biegów poddane zostały lekkiemu retuszowi. Alternatywę do wariantu bazowego stanowi wnętrze S line. Obie wersje można dowolnie łączyć z trzema liniami stylistyki zewnętrznej.
Przeczytaj także: Kompaktowy hit Audi kiedyś i dziś. PORÓWNANIE Audi A3 Sportback 8Y 35 TFSI & Audi A3 8L 1.8 Turbo - OPINIA
Audi zebrało wszystkie wersje foteli, obić i kolorów w dziewięć pakietów, z których sześć to pakiety bazowe, a pozostałe trzy to pakiety S line. W pakietach bazowego wyposażenia wnętrza dostępne są standardowe fotele lub fotele sportowe z pokryciami z tkaniny lub kombinacji skóry i sztucznej skóry. Obicia siedzeń zasadniczo są utrzymane w czerni. W zależności od wersji mają one akcenty w postaci pasków po bokach lub kontrastujących szwów w kolorze szarym, czarnym lub brązowym. W pakietach S line fotele sportowe są wykonane albo z tkaniny i sztucznej skóry, skóry garbowanej bez użycia chromu lub z kombinacji skóry i tkaniny z mikrofibry Dinamica, która jest nowością w ofercie, zastępującą tkaninę Alcantara. Dinamica wygląda jak zamsz i przypomina go w dotyku, jednak w dużej mierze jest wykonana z recyklingowanego poliestru. W linii S line dostępne są akcenty w postaci pasków i kontrastujących szwów.
Gotowe pakiety
Pakiety obejmują też wiele innych elementów wyposażenia. M.in. pedały i podparcie lewej stopy, które w pakietach wyposażenia wnętrza S line wykonane są ze stali szlachetnej, listwy progowe z przodu (w pakietach wyposażenia wnętrza S line podświetlane i ozdobione emblematem S) oraz ozdobne wkładki, w pakietach S line wykonane ze szczotkowanego aluminium. Szczególnie atrakcyjna wydaje się być tzw. grafika konturowa: ozdobna listwa na desce rozdzielczej i oparcie dla kolan przy konsoli środkowej, posiadają eleganckie podświetlenie.
Niektóre elementy wyposażenia dodatkowego są dostępne dla nowego Q2 jako opcje pojedyncze, jednak większość jest zebrana w nowych pakietach podzielonych na segmenty: funkcjonalność, układ napędowy i zawieszenie, komfort, systemy multimedialne, systemy wspomagające kierowcę. Dzięki temu, bogata oferta w zakresie konfiguracji pojazdu jest bardziej przejrzysta. Nowa konfiguracja pakietów wynika z tego, że – zgodnie z wynikami analiz przeprowadzonych przez Audi – spełnia teraz oczekiwania klientów. Audi będzie wdrażać tę nową strategię we wszystkich seriach modelowych i dostosowywać ją do preferencji klientów na ważnych rynkach światowych.
Wyświetlacze, infotainment, Audi connect
W zakresie wyświetlaczy i infotainmentu, oferta w Q2 jest zbudowana trzystopniowo. Standardem jest analogowy zestaw zegarów z monochromatycznym wyświetlaczem. W opcji dostępny jest kolorowy wyświetlacz. Najwyższy stopień to Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. W zakresie infotainmentu standardem jest MMI radio plus, które obejmuje tuner DAB i siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz. Pierwszą opcję stanowi pakiet Smartphone, z wyświetlaczem o przekątnej 8,3 cala, przygotowaniem do nawigacji oraz z Audi smartphone interface. Najwyższym stopniem rozbudowy systemów jest MMI Navigation plus, dostępny w pakiecie Navigation. Do jego obsługi służy regulator obrotowo-przyciskowy na konsoli tunelu środkowego (MMI touch) albo sterowanie głosowe naturalnym językiem.
Zobacz również: Nowe Audi A3 Sportback i A3 Limousine już na polskich drogach. WIDEO i ZDJĘCIA
Przy pomocy modułu LTE, system MMI Navigation plus umożliwia korzystanie w pojeździe z usług Audi connect. Na pokładzie znajduje się także hotspot Wi-Fi. Nowością w gamie Audi connect są usługi telefonu ratunkowego i serwisu (Audi connect emergency call & service) oraz zdalnego otwierania i kontroli (Audi connect remote & control). Obie te usługi w odświeżonym Q2 są dostępne w standardzie. Ta ostatnia umożliwia właścicielowi zdalne zamykanie auta oraz sprawdzenie np. poziomu paliwa. Służy do tego także bezpłatna aplikacja myAudi na smartfonie. Klienci, który chcą wyłączyć transmisję danych, mogą w systemie MMI aktywować tryb prywatności. Dopełnieniem oferty infotainment są elementy sprzętowe, takie jak Audi smartphone interface czy Audi phone box, które łączą telefony komórkowe bezpośrednio z samochodem. System muzyczny Bang & Olufsen Premium Sound System z 14 głośnikami i o mocy 705 watt to najwyższy poziom nagłośnienia w Q2.
Silnik 1.5 TFSI
Nowością pod maską Q2 jest silnik benzynowy 1.5 TFSI, który napędza wersję Q2 35 TFSI. Motor ma moc 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w zakresie 1500-3500 obr./min.). Przy niskich obciążeniach i małych prędkościach, system odłączania cylindrów na życzenie (cylinder on demand – COD) czasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 218 km/h. Wartości te dotyczą zarówno wersji z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, jak i z siedmiobiegową skrzynią automatyczną.
W autach z silnikiem 1.5 TFSI opcjonalnie montuje się automatyczną, siedmiobiegową skrzynię S tronic. Audi Q2 35 TFSI może uciągnąć na opcjonalnym haku holowniczym przyczepę o maksymalnej masie 1500 kg. W roku 2021 pojawią się kolejne jednostki napędowe. Progresywny układ kierowniczy jest montowany w standardzie. Przednie koła prowadzą trójkątne wahacze poprzeczne i amortyzatory McPhersona. Z tyłu w modelach z napędem na przednią oś zastosowano wahacz zespolony. W modelu 35 TDI quattro zastosowanie znalazły zawieszenia czterowahaczowe.
W pakiecie Dynamic dostępne są kolejne elementy: zawieszenie sportowe, które obniża nadwozie o 10 mm (standard w ramach S line), polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, aktywator dźwięku silnika i – dostępny także osobno – system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Przy jego pomocy kierowca konfiguruje napęd, wsparcie układu kierowniczego i inne systemy, wybierając, czy mają one pracować w trybie auto, efficiency, comfort, dynamic czy individual. Wrażenia podczas jazdy są jeszcze bogatsze z pakietem Dynamic plus, w którym znajdziemy m.in. system kontroli zawieszenia. Oferuje ono duży wachlarz miękkości zawieszenia – od sprężystej i sztywnej jazdy, aż po bardzo komfortowe toczenie się samochodu.
Systemy wsparcia kierowcy
W odmłodzonym Audi Q2 standard to system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front, który monitoruje obszar przed samochodem przy pomocy radaru. Może on ostrzegać kierowcę przed zagrażającymi kolizjami z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami. Jeśli kierowca nie zareaguje, system hamując samodzielnie próbuje zapobiec wypadkowi albo zminimalizować jego skutki.
Testowaliśmy: Diesle mają się świetnie, a ten jest prawdziwym mocarzem! Audi SQ7 4.0 TDI V8 435 KM - TEST, OPINIA, WIDEO
Systemy opcjonalne są zebrane w trzech pakietach „Drive”, „Safety” i „Parking”. Pakiet „Drive” obejmuje kilka elementów: pakiet Nawigation, Audi virtual cockpit, asystenta w nagłych wypadkach, funkcję rozpoznawania znaków drogowych przez kamerę, adaptacyjny tempomat i działającego w oparciu o niego adaptacyjnego asystenta jazdy. W wielu sytuacjach może on wspierać kierowcę przy przyspieszaniu, hamowaniu i w prowadzeniu pojazdu po obranym pasie ruchu.
Pakiet wsparcia „Parking” to: asystent parkowania plus, asystent zjazdu ze wzniesienia z funkcją Auto Hold i kamera cofania. Pakiet „Safety” obejmuje system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic, ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu Audi side assist i asystenta ruchu poprzecznego z tyłu. Inne dostępne systemy to: ostrzeżenie przez zjechaniem z toru jazdy, adaptacyjny tempomat, funkcja rozpoznawania znaków drogowych przez kamerę i asystent parkowania, działający w oparciu o pakiet „Parking”. Samoczynnie wprowadza on Q2 na miejsce parkingowe i potem go wyprowadza.