Audi Q2 wpisuje się idealnie w lukę miejskich crossoverów, której do tej pory Audi nie miało zagospodarowanej. Auto przedstawia nową stylistykę pojazdów spod logo czterech pierścieni, a przy okazji łączy ją z zaawansowaną technologią i dużymi możliwościami wykorzystywania pojazdu zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza nim.
Sprawdź też: Audi Q2: najmniejszy SUV z rodziny Q już w produkcji
Samochód początkowo zamówić można z jednym z dwóch silników: 1.4 TFSI o mocy 150 KM lub 1.6 TDI o mocy 116 KM. Benzynowa jednostka TFSI wyposażona jest standardowo w system o nazwie "cylinder on demand" (COD) odłączający pracę połowy cylindrów, co ma pomóc w uzyskaniu niższego spalania. W późniejszym okresie oferta zostanie wzbogacone o kolejne silniki. Będą to 1.0 TFSI (3 cylindry) oraz topowe 2.0 TFSI i 2.0 TDI standardowo łączone z napędem quattro.
W nowym Audi Q2 pojawia się szereg systemów typu connectivity, infotainment oraz układów wsparcia kierowcy, proponowanych dotychczas jedynie w limuzynach klasy wyższej. Standardowo samochód wyposażony jest m.in. w systemy ABS, ASR, EDS oraz ESC, progresywny układ kierowniczy, system Start-Stop czy czujniki ciśnienia w oponach. Opcjonalnie zamówić można szereg systemów zwiększających komfort jazdy i bezpieczeństwo. Są wśród nich: Audi virtual cockpit, system MMI Navigation plus, asystent parkowania czy trójramienna, wielofunkcyjna kierownica. Zamówić można również promocyjne pakiety "Comfort" lub "Technology", w skład których wchodzi wiele elementów systemów opcjonalnych. Dostępny jest też stylistyczny pakiet S-line selection i cała gama felg ze stopów metali lekkich, w rozmiarach: 17, 18 i 19 cali.
Samochód można już zamawiać. Cena startuje od 104 100 zł za wersję 1.4 TFSI COD 150 KM. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów S tronic wynosi 9 tys. zł. Diesel 1.6 TDI o mocy 116 KM startuje od 106 400 zł. Pierwsze egzemplarze Audi Q2 zaparkują u dystrybutorów w listopadzie.