Modernizacja modelu Q5 objęła wszystkie warianty, w których występuję duży niemiecki SUV. Zarówno wersje podstawowe, jak i hybryda typu plug-in czy usportowiony wariant SQ5 otrzymały zupełnie nowe reflektory przednie (opcjonalnie Matrix LED) oraz lampy tylne. Między innymi producent zaktualizował kształt świateł do jazdy dziennej w technologii LED, Z przodu, podobnie jak w innych modelach mamy do czynienia z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu oraz z tyłu.
Sprawdź: Audi A6 allroad po tuningu ABT z dawką wzmacniającą dla silników V6
Modernizacja objęła także pas przedni. Z przodu auta pojawił się szerszy grill Singleframe oraz większe wloty powietrza. Zmienione zostały również listwy progowe, a także projekt tylnego zderzaka. W ramach liftingu oferta lakierów wzbogaci się o nowe kolory: District Green oraz Ultra Blue. Obydwa nowe kolory będą dostępne dla wersji hybrydowej (PHEV) oraz usportowionej (SQ5). Co więcej, przy konfiguracji auta klient będzie miał szansę wybrać spośród kilku nowych wzorów felg. Najmniejsze będą mierzyć 18-cali, a największe nawet 21-cali.
Zobacz: Karmione dieslem, poszerzone i wzmocnione Audi SQ7 od ABT
W kabinie również trochę się zmieniło. Wśród nowinek możemy wyróżnić m.in. ponad 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego MMI oraz 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki (Audi virtual cockpit). Nowe Audi Q5 już w standardzie będzie obsługiwało łączność Apple CarPlay czy Android Auto.
Przeczytaj także: Ponad 1000 KM w rodzinnym SUV-ie? Na przykładzie Audi RS Q8 Niemcy pokazali, że można!
Wnętrze będzie można ozdobić nowymi, drewnianymi dekorami oraz skórą z kontrastowymi przeszyciami. Usportowione SQ5 może się natomiast pochwalić elektryczną regulacją kierownicy niewymagającą dopłaty. Na liście opcji natomiast znajdziemy ponad 700-watowy system audio marki Bang & Olufsen z 19 głośnikami.
Jako pierwszy w gamie silnikowej pojawi się motor wysokoprężny o oznaczeniu 40 TDI quattro. Diesel o pojemności 2-litrów będzie wspierany przez 12-woltową instalację elektryczną (mild-hybrid), dzięki czemu będzie generował moc 204 KM i 400 Nm maks. momentu obrotowego.
Nie przegap: Limuzyną w 3,4 sekundy do „setki"! Tak przyspiesza nowe Audi S8 od ABT
Na resztę jednostek napędowych przyjdzie nam jeszcze poczekać. Polskie ceny oraz szczegóły na temat wyposażenia poszczególnych wersji wyposażenia poznamy najprawdopodobniej bliżej jesieni.