Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro to pierwsza na świecie hybryda typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym V6 TDI i napędem na cztery koła quattro. Samochód ten od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,2 sekundy. Co ciekawe zużycie paliwa w cyklu NEDC podawane przez producenta, to tylko 1,8 litra oleju napędowego. Jego litowo-jonowy akumulator o pojemności 17,3 kWh, można ładować korzystając z konwencjonalnego gniazdka elektrycznego.
Model ten posiada bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m.in.: reflektory w technice LED, ładowarkę e-tron wyposażoną we wtyczki dopasowane do gniazdek w gospodarstwach domowych i przemysłowych oraz specjalny wyświetlacz graficzny. Dzięki nowej, dwufazowej technice ładowania, pełne ładowanie z wykorzystaniem gniazdka przemysłowego o mocy 7,2 kW trwa około dwóch i pół godziny.
Przeczytaj też: TEST Audi Q7 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5
Do wyposażenia seryjnego należy też nawigacja MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI all-in-touch oraz Audi virtual cockpit. Wbudowany wyświetlacz TFT wysokiej rozdzielczości, wyświetla graficznie wskaźniki i obrazy (m.in. miernik przepływu energii systemu plug-in, zasięg, stan ładowania akumulatora). Moduł Audi connect umożliwia połączenie pojazdu z internetem z wykorzystaniem standardu szybkiej transmisji danych LTE. Nowym rozwiązaniem dostępnym w wyposażeniu standardowym, są usługi "Audi connect e-tron". Za pomocą aplikacji Audi MMI connect App na swoim smartfonie, można sterować procesem ładowania i klimatyzacją, sprawdzić stan akumulatora oraz uzyskać informacje na temat wcześniejszych podróży.
Polska cena Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro została ustalona na 390 900 zł. Klienci otrzymują bezpłatny pakiet przeglądów serwisowych Audi oraz pakiet pogwarancyjny Audi Extensive (obydwa na 3 lata lub 90 000 tys. km). Pierwsze zamówione egzemplarze zostaną dostarczone klientom na początku września 2016.