Model Q7, czyli pierwszy i zarazem najpotężniejszy SUV w gamie Audi, jest produkowany od 2005 roku, po tym jak został oficjalnie pokazany na salonie we Frankfurcie. Samochód został oparty na tej samej płycie podłogowej co Volkswagen Touareg i Porsche Cayenne. Samochody te wpisują się w grono klasy premium, dlatego też Audi w żadnym wypadku nie ustępuje luksusem swoim braciom z grupy. Odświeżona odmiana Q7 debiutująca na targach w Szanghaju w 2009 roku, w niemal niezmienionej formie jest do dziś oferowana w salonach.
Audi Q7 - BEZPIECZEŃSTWO
Na Bezpieczeństwo w SUV-ie wpływa: ABS, ASR ESP, napęd na cztery koła quattro w połączeniu z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, poduszki powietrzne (czołowe dla kierowcy i pasażera, Air Bagi boczne z przodu oraz kurtyny chroniące głowy wszystkich pasażerów. Jest Servotronic - wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, immobiliser, czujnik kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach.
Obok montowanych seryjnie reflektorów halogenowych, Audi oferuje w Q7 reflektory ksenonowe, specjalne światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, czy układ doświetlania zakrętów i pobocza. Są światła przeciwmgielne z przodu, czy ogrzewane dysze spryskiwaczy
Audi Q7 - WYPOSAŻENIE
Eleganckie Audi Q7 sprawdzające się i na ulicy, i w lekkich warunkach terenowych, na wyposażeniu może mieć naprawdę wiele udogodnień. Seryjnie montowane są: zależne od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego, podwójna podłoga w bagażniku, relingi dachowe, automatyczna klimatyzacja, system obsługi MMI, radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. W ofercie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele innych luksusowych elementów: czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, komfortowy klimatyzowany fotel, który nie tylko grzeje, lecz także chłodzi przy użyciu małych wentylatorów. Auto ze względu na swoje gabaryty, może mieć nawet trzeci rząd siedzeń wysuwanych z podłogi bagażnika.
Q7 oferuje również wiele inteligentnych, praktycznych rozwiązań przydatnych w życiu codziennym – na przykład elektrycznie podnoszoną pokrywę bagażnika, dwustronną matę, zestaw szyn do mocowania bagażu, wyjmowany worek na narty, wspornik na rower do wnętrza, różne bagażniki dachowe, interesujący pakiet Offroad-style oraz składany zespół sprzęgu przyczepy (ten duży SUV może holować do 3,5 tony).
W temacie komunikacji i multimediów na liście opcji są trzy opcjonalne systemy, które należą do nowej generacji sprzętu Audi. Najbogatsza wersja obejmuje twardy dysk dla danych nawigacji, muzyki i telefonu, doskonałej jakości kolorowy monitor z grafiką map 3D, napęd DVD oraz obsługę głosową. Można ją rozbudować do luksusowej centrali multimedialnej poprzez podłączenie na przykład telefonu z bluetooth, tunera TV, cyfrowego tunera radiowego i Rear Seat Entertainment. Audi oferuje także advanced sound system firmy Bang & Olufsen z dziesięcioma kanałami, mocą 505 W i 14 głośnikami.
Paletę wyposażenia dodatkowego uzupełniają technologie z klasy luksusowej. Współpracujący z radarem system adaptive cruise control reguluje prędkość jazdy i odległość do jadącego z przodu pojazdu w zakresie od 30 do 200 km/h przez dodawanie gazu lub przyhamowywanie. W razie niebezpieczeństwa włączony do tego systemu Audi braking guard dwustopniowo ostrzega kierowcę. Audi lane assist pomaga kierowcy, powyżej 60 km/h, utrzymać pas ruchu korzystając z danych zebranych przez kamerę obserwującą linie na jezdni. Audi side assist przy prędkości powyżej 30 km/h pomaga przy zmianie pasa ruchu. Radar i czujniki obserwują to, co dzieje się za samochodem w odległości do 70 metrów. Audi parking system advanced ułatwia parkowanie dzięki kamerze wstecznej i liniom pomocniczym wyświetlanym na monitorze pokładowym.
Pakiet sportowy S line przygotowany dla klientów obejmuje między innymi czarne wnętrze, sportowe siedzenia pokryte skórą i Alcantarą lub skórą Verano, aluminiowe listwy dekoracyjne, specjalne kolory lakierów nadwozia, 20-calowe koła, czy bardziej sztywne dostrojenie stalowego zawieszenia.
Audi Q7 - CENNIK i SILNIKI
SILNIK |
MOC kW / KM |
skrzynia biegów |
CENA |
Audi Q7 3.0 TFSI quattro | 200 / 272 | Tiptronic | 255 400 |
Audi Q7 3.0 TFSI quattro | 245 / 333 | Tiptronic | 277 400 |
Audi Q7 3.0 TDI DPF quattro | 150 / 204 | Tiptronic | 239 700 |
Audi Q7 3.0 TDI DPF quattro | 180 / 245 | Tiptronic | 248 800 |
Audi Q7 3.0 TDI DPF clean diesel quattro | 180 / 245 | Tiptronic | 261 900 |
Audi Q7 4.2 TDI DPF quattro | 250 / 340 |
Tiptronic | 313 000 |
.