Kolejny modeli serii Q jest autem, jakiego jeszcze w portfolio firmy z Ingolstadt nie było. SUV linią nadwozia ma przypominać auto w stylu coupe, a przy tym doskonale łączyć emocjonującą stylistykę z komfortową przestrzenią i najnowszymi technologiami. Q8 będzie teraz najwyżej pozycjonowanym modelem z segmentu SUV, oferującym taki sam poziom komfortu jak największa limuzyna A8. Pojazd wyposażono w arsenał inteligentnych systemów wsparcia kierowcy i rozbudowane możliwości systemu infortainment. Liczące 5 m długości, 2 m szerokości i 1,7 m wysokości nadwozie może pochwalić się niespełna 3-metrowym rozstawem osi.
Przełomowa technika i mocno zaakcentowany sportowy wygląd to nie wszystko. Wnętrze jest bardzo luksusowe i jednocześnie nowoczesne. Projekt otoczenia oparty o trzy duże ekrany i przebiegającą przez całą szerokość kokpitu listwę kanałów wentylacyjnych, podąża śladami A6, A7 i A8. Kierowca siedzi za podciętą dołem kierownicą i obserwuje rozmaite odczyty na dużych wyświetlaczach rozmieszczonych w desce i konsoli. Ekrany ukryte za szkłem gładko przechodzą w fortepianową czerń wykończeń przeplatającą się z akcentami wykonanymi z aluminium i skóry. Bagażnik zmieści 605 litrów, a po złożeniu oparć przestrzeń zwiększy się do 1755 litrów.
Wydajny układ napędowy i jezdny
Do napędu Audi Q8 początkowo posłużą najnowsze 3-litrowe, widlaste silniki spalinowe zasilane benzyną lub olejem napędowym. Wszystkie silniki mają być szczególnie wydajne dzięki technice mild hybrid (MHEV). 48-woltowy podstawowy układ elektryczny zawiera dwa bardzo ważne moduły: akumulator litowo-jonowy oraz alternator-rozrusznik. Podczas hamowania system ten może odzyskać nawet 12 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Technika MHEV pozwala na długie fragmenty jazdy w trybie tzw. żeglowania, z wyłączonym silnikiem. W takiej sytuacji, system start-stop zaczyna działać przy prędkości 22 km/h.
Z wszystkimi silnikami współpracuje napęd quattro. Czysto mechaniczny centralny dyferencjał standardowo przenosi moc silnika na oś przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeśli zachodzi taka potrzeba, przekierowuje więcej momentu obrotowego na oś z lepszą trakcją. Q8 bez trudu wyjedzie poza utwardzone drogi za sprawą prześwitu liczącego 254 mm, krótkich zwisów i systemu kontroli nachylenia. Zawieszenie z układem kontroli tłumienia jest w tym aucie standardem. Opcjonalnie, w zestawieniu z komfortowym lub sportowym zestrojeniem, Audi oferuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W zależności od sytuacji drogowej lub od preferencji kierowcy, może ono podnieść całą karoserię o ok. 90 milimetrów. Obok standardowego, progresywnego układu kierowniczego, Audi oferuje również opcjonalny układ czterech kół skrętnych, poprawiający stabilność na drodze oraz przydający się w momencie parkowania.
Audi Q8 będzie produkowane w Bratysławie. Z taśm słowackiej fabryki, już od roku 2005 zjeżdża Audi Q7. Obecnie wytwarzana jest tam druga generacja tego dużego SUV-a oraz jego wersja S i odmiana hybrydowa typu plug-in, Audi Q7 e–tron.