Oddział Audi Sport GmbH odpowiadający za tworzenie wyczynowych aut z czterema pierścieniami w logo, przygotowuje m.in. samochody dla prywatnych zespołów wyścigowych w ramach programu Audi Sport customer racing. Jednym z modeli wpisujących się w ofertę tego programu jest Audi R8 LMS, które w 2016 roku wywalczyło 24 tytułów, 85 zwycięstw i ponad 100 innych miejsc na podium. Sukcesy te Audi postanowiło docenić wypuszczeniem na rynek specjalnie przygotowaną serią R8 Coupe.
Audi R8 Coupe "Audi Sport" będzie można zamawiać już w maju 2017 r., a dostawy rozpoczną się późnym latem. Auto to przede wszystkim ekspresyjna gra barwnych dodatków: srebrnego, czerwonego i czarnego na nadwoziu oraz we wnętrzu. Zainteresowani będą mogli wybrać jedną z trzech barw lakieru - srebrny Florett (matowy lub błyszczący) oraz czarny Mythos i biały Ibis. Niezależnie od tego, jaki kolor karoserii wybierze klient, boczne wloty powietrza i lusterka będą w kolorze czerwonym Brillant. Przedni spojler, osłona chłodnicy Singleframe oraz dyfuzor będą w kolorze czarnym Titan. Trapezoidalne osłony końcówek rur wydechowych utrzymane są w błyszczącej czerni.
Przeczytaj: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec
Dla przypomnienia Audi R8 Coupe jest napędzane montowanym centralnie silnikiem V10. Wolnossący motor ma pojemność 5.2 litra i generuje moc 540 KM i 540 Nm. Siła napędowa jest przenoszona na koła przez zautomatyzowaną skrzynię S-tronic o 7 przełożeniach i napęd quattro. Auto ważące 1555 kg przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h.
Audi Sport GmbH wyposażyło limitowaną wersję Audi R8 Coupe "Audi Sport" w 20-calowe felgi z kutego aluminium z oponami w rozmiarze 245/30 z przodu i 305/30 z tyłu. Zaciski potężnych hamulców tej wersji Audi R8 V10 lśnią polerowaną na wysoki połysk czerwienią, natomiast zaciski wersji plus, gdzie znajdziemy ceramiczne tarcze hamulcowe, mają kolor antracytu.