W skrócie nowe Audi R8 to zaostrzony design, nowocześniejsze wyposażenie i wzmocniony silnik zapewniający jeszcze lepsze osiągi. Auto dostępne jest wersji V10 oraz V10 Plus. Centralnie lokowany motor benzynowy pozostał wolnossący i ma pojemność 5.2 litra. W pierwszej wersji jego moc to 540 KM i 540 Nm (wcześniej 525 KM i 530 Nm), a wersja V10 Plus dostarcza 610 KM i 560 Nm.
Zobacz też: Elektryczny sprinter - debiut Audi R8 e-tron 2.0
Siła napędowa jest przenoszona na koła przez zautomatyzowaną skrzynię S-tronic o 7 przełożeniach i napęd quattro. W modelu V10 (masa własna 1555 kg) pierwsze 100 km/h pojawia się na zegarach w 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h (wcześniej 3,6 s i 314 km/h). Odmiana V10 Plus (waga 1454 kg) "setkę" osiągnie w 3,2 sekundy i pojedzie aż 330 km/h.
W Polsce Audi R8 V10 kosztuje 791 940 zł. Mocniejsze V10 Plus to wydatek od 896 140 zł.
.