Druga generacja Audi R8 przekonuje do siebie klientów nie tylko designem, ale i osiągami. Wolnossący silnik V10 o pojemności 5.2 litra i mocy 610 koni jest w stanie rozpędzić auto do stu kilometrów na godzinę w 3,5 sekundy.
Audi jednak pracuje nad możliwością instalacji mniejszego silnika. Mówi się o wykorzystaniu podwójnie doładowanego V6 o pojemności 2.9 litra, który to znalazł się pod maską Porsche Panamery.
Czytaj: TEST Audi R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro: drogowy myśliwiec
Co ciekawe, ta sama jednostka została przygotowana z myślą o wykorzystaniu jej w Audi RS4, RS5 oraz RS Q5. Przewiduje się, że jest ona w stanie generować nawet 500 koni mechanicznych, choć nie odrzuca się możliwości sprzedawania auta z tym silnikiem w kilku wersjach mocy.
Głównym powodem downsizingu jest ekologia, na którą ze względu podatkowych wyjątkowo zwracają klienci w Chinach.