Unifikacja i nacisk na ekologię – to główne przyczyny rezygnacji z monstrualnego silnika o mocy 450 koni mechanicznych. Zamiast niego firma chce zainstalować w nadchodzących modelach RS (czyli RS4 Avant i sedan, RS5 i RS5 Cabrio) jednostkę z Porsche Panamery. Dzieło z Zuffenhausen ma 440 koni mechanicznych, sześć cylindrów i pojemność 2.9 litra.
Zobacz też: Audi R8 otrzyma silnik V6!
Ten sam silnik wyląduje w bazowej wersji Audi R8 przeznaczonej głównie na rynek Państwa Środka, lecz istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie miał większą moc niż w limuzynie Porsche.
Audi zaprzestaje również z dalszych prac nad czterocylindrowym silnikiem zdolnym wyciągnąć nawet 420 koni mechanicznych. Doświadczenie uzyskane podczas tego projektu zostało wykorzystane przy opracowaniu jednostki w Audi TT RS (5 cylindrów, 2.5 litra pojemności, 400 koni). Ostatecznie jednak bardziej opłacalna i korzystna wizerunkowo okazuje się produkcja większego silnika.
Nowych modeli z serii RS można spodziewać się w salonach na początku 2018 roku.