Audi RS 4 Avant przeszło szereg zmian. Widać to już po stylistyce samochodu. Przednia część została całkowicie przeprojektowana. RS 4 Avant różni się znacznie od A4 Avant. Główny wlot powietrza Singleframe jest szerszy i bardziej płaski w porównaniu do modelu podstawowego. Podobnie jak w większym RS 6 Avant pojawia się trójwymiarowa strukturę plastra miodu w błyszczącym kolorze czarnym. W zderzaku nie brakuje ogromnych bocznych wlotów powietrza z pionowymi klapami. Zawieszenie jest obniżone o 7 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym modelu S4.
W wersji kombi: Debiutuje Audi RS6 Avant C8. Jest ostentacyjne, mocne i piekielnie szybkie! Zobacz ZDJĘCIA i WIDEO
Zupełnie inny jest kształt reflektorów LED, które opcjonalnie mogą być matrycowe z przyciemnionymi ramkami. Nadkola z umieszczonymi powyżej blistrami quattro są o 30 milimetrów szersze z przodu iz tyłu w porównaniu do Audi A4 Avant. Czarne elementy z połyskiem umieszczone obok reflektorów podkreślają efekt poszerzonego nadwozia. Z tyłu nie brakuje pokaźnego dyfuzora wpasowanego w zderzak oraz wielkich rur wylotowych z układu wydechowego. Opcjonalny sportowy układ wydechowy RS z czarnymi końcówkami zapewnia szczególnie sportowe wrażenia dźwiękowe. Kierowca może zdecydować, czy chce uzyskać sportowy, czy stonowany dźwięk dzięki systemowi dynamicznej jazdy Audi drive select. Lekkie obręcze kół są 19-calowe, a opcjonalnie 20-calowe.
Układ napędowy
Nowe Audi RS 4 Avant jest napędzane przez silnik 2.9 TFSI twin-turbo V6. Jednostka wytwarza moc 450 koni mechanicznych i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dwie turbosprężarki wytwarzają ciśnienie doładowania do 1,5 bara. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa zaledwie 4,1 sekundy. Dynamiczny pakiet RS zwiększa elektronicznie sterowaną prędkość maksymalną z 250 do 280 km/h. Jednostka według nowego cyklu jazdy WLTP zużywa 9,2 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada 208 gramom CO2 na kilometr. Stanowi to zmniejszenie zużycia o 17 procent w porównaniu z poprzednim modelem.
Testowaliśmy: Audi RS6 performance 4.0 V8 TFSI quattro: kombi z idealnego świata
Moc płynie do kół poprzez napęd na cztery koła quattro za pośrednictwem sportowej ośmiobiegowej skrzyni tiptronic. Podczas normalnej jazdy układ zapewnia większą moc tylnej osi. Mechaniczny mechanizm różnicowy kieruje 60 procent momentu obrotowego na tylną oś i 40 procent na przednią. Jeśli na jednej osi wystąpi niepożądany poślizg, większość mocy jest automatycznie i szybko przekierowywana na drugą oś - do 70 procent do przedniej lub do 85 procent do tylnej osi. Wysokie wartości blokowania umożliwiają jasno określony rozkład momentu obrotowego i bardzo precyzyjną interakcję z układami sterowania ESC i selektywną kontrolę momentu obrotowego na kołach.
Opcjonalny sportowy mechanizm różnicowy quattro ze strojeniem charakterystycznym dla RS zapewnia jeszcze bardziej dynamiczną reakcję podczas przyspieszania na zakrętach. Rozdziela moment obrotowy między tylne koła aktywnie i w sposób ukierunkowany, poprawiając w ten sposób przyczepność, stabilność i dynamikę. Podczas skręcania lub przyspieszania na zakręcie moment obrotowy jest głównie kierowany w kierunku tylnego koła na zewnątrz zakrętu. W przypadku nadsterowności sportowy mechanizm różnicowy stabilizuje pojazd, kierując moment obrotowy na koło po wewnętrznej stronie zakrętu.
Zawieszenie
Koncepcja osi zawieszenia z pięciowahaczowymi zawieszeniami z przodu i z tyłu umożliwia optymalne pochłanianie sił wzdłużnych i bocznych. Opcjonalne sportowe zawieszenie RS plus wyposażono w dynamiczną kontrolę jazdy (DRC).
Za pomocą Audi drive select kierowca może wpływać na reakcję tłumika na trzech poziomach, a tym samym spersonalizować wrażenia z jazdy. Nowa generacja klap ze zintegrowanym zaworem jest bardziej kompaktowa i lżejsza. Ponadto umożliwia jeszcze szersze rozłożenie sił tłumienia między trybem komfortowym i dynamicznym, a także bardziej precyzyjną regulację zawieszenia dla dużych sił tłumienia, które występują szczególnie przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Wynik: sportowe zawieszenie RS z Dynamic Ride Control (DRC) zapewnia wyraźnie komfortowy ruch toczny w ustawieniu „komfort”. W programie „dynamicznym” zapewnia wyjątkowo precyzyjną jazdę nawet przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością.
Testowaliśmy: Audi A4 jeszcze nigdy nie było tak sportowe. Lifting dużo zmienił - OPINIA, PIERWSZA JAZDA
Kierowca może aktywować dwa tryby RS1 i RS2 w Audi drive select bezpośrednio za pomocą nowego przycisku „RS MODE” na płaskiej sportowej skórzanej kierownicy RS z płaskim dnem. Spowoduje to automatyczne otwarcie wyświetlaczy charakterystycznych dla RS w wirtualnym kokpicie Audi. Nowe aluminiowe łopatki zmiany biegów są znacznie większe niż wcześniej. Oprócz kierownicy i podświetlanych listew progowych, sportowe fotele RS z opcjonalnym wzorem plastra miodu i obramowaniem zmiany biegów noszą również logo RS.
Dynamiczny układ kierowniczy specyficzny dla RS jest dostępny jako alternatywa dla standardowego elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Dynamiczny układ kierowniczy zmienia współczynnik skrętu nawet o 100 procent w zależności od prędkości jazdy, kąta skrętu i wybranego trybu w układzie kierowania Audi drive select.