Do tej pory marka z Ingolstadt nie posiadała w swoim portfolio SUV-ów z magicznym oznaczeniem RS. Pierwszym samochodem tego typu w gamie modelowej o oznaczeniu Q, jest Audi RS Q3. W pojeździe połączono walory użytkowe z bardzo dynamicznymi osiągami. Teraz pojazd ten można nabyć także u autoryzowanych polskich dilerów. Cena wyjściowa 234 280 zł. W standardzie klient otrzymuje m.in.: reflektory ksenonowe ze światłami LED, diodowe lampy tylne, klimatyzację automatyczną, asystenta parkowania, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, tapicerkę z alcantary i skóry, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, czy sportową kierownice wielofunkcyjną.
Przeczytaj też: Audi A3 Limousine - pierwsza jazda sedanem - WIDEO
Kwota ta zawiera jednak coś więcej - potężny silnik drzemiący pod maską. Benzynowa pięciocylindrowa jednostka 2.5 TFSI dysponuje turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Osiągana moc 310 KM (w zakresie od 5200 do 6700 obr./min) i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 1500 do 5200 obr./min), przenoszona jest na wszystkie cztery koła za sprawą napędu quattro. Przy pomocy montowanego seryjnie systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może samodzielnie sterować klapami różnicującymi dźwięk układu wydechowego i kontrolować pracę pedału gazu.
Pierwsza setka jest osiągana w 5,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Dzięki sportowemu zawieszeniu RS, karoserię crossovera umieszczono o 25 mm niżej. By zoptymalizować rozkład ciężaru, akumulator umieszczono w bagażniku. W niezależnym tylnym zawieszeniu zamontowano cztery wahacze. RS Q3 to pierwszy model, w którym pięciocylindrowy silnik współpracuje z montowanym seryjnie systemem Start-Stop, który ma według producenta zużywać 8,8 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 206 g CO2 na km.