Z wyglądu wiele się nie zmieniło. Sportowy bodykit zdradza z jaką wersją mamy do czynienia - dodatkowe nakładki na zderzaki, sportowe felgi aluminiowe czy dodatkowe emblematy to tylko wierzchołek całej listy usportowionego wyglądu. Wewnątrz zastosowano również wiele sportowych akcentów jak spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe nakładki na pedały czy czerwone przeszycia na sportowych fotelach.
Zobacz też: Audi Q7 e-tron quattro: bardzo szybki SUV typu plug-in
Zdecydowanie więcej się dzieje w tematyce napędu. Specjaliści z Quattro GmbH postanowili zdetronizować dotychczasowego króla kompaktowych hot hatchy - Mercedesa A45 AMG. Zamontowali więc do Audi RS3 benzynową jednostkę 2.5 TFSi wspomaganą turbosprężarką. Dodatkowo do współpracy zaprzęgli 7-biegową przekładnię S-tronic i napęd na cztery koła Quattro.
Aby pokonać dotychczasowego lidera, Audi wycisnęło z nowego RS3 aż 367 KM i 465 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h (na życzenie klienta do 280 km/h). W bezpiecznym i sprawnym zatrzymaniu Audi RS3 pomagają węglowo-ceramiczne hamulce.