Audi RS4 Avant to przede wszystkim osiągi. Motor 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 450 KM w połączeniu z napędem quattro czyni z tego modelu rodzinną rakietę na kołach. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm jest aż o 170 Nm większy niż w poprzednim modelu (dostępny w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min.). Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (opcjonalny pakiet dynamiczny RS podnosi ją do 280 km/h).
Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi siły napędowe do stałego napędu na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Pojazd waży 1790 kg, czyli jest o 80 kg lżejszy niż poprzednik.
Przeczytaj: TEST Audi S5 Coupe 3.0 V6 TFSI tiptronic quattro
Standardowo montowane sportowe zawieszenie RS sprawia, że Audi RS4 Avant jest zawieszone o 7 mm niżej w stosunku do modelu bazowego A4 ze sportowym zawieszeniem. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramiczne hamulce i dynamiczny układ kierowniczy z ustawieniem typowym dla RS. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może indywidualnie definiować swoje wrażenia podczas jazdy. Seryjnymi kołami są 19-calowe kute, aluminiowe felgi (w opcji koła 20-calowe).
Wygląd zewnętrzny to masywne wloty powietrza z typową dla modeli typu RS kratownicą o strukturze plastra miodu oraz szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix mają przyciemnione klosze. W porównaniu z Audi A4 Avant, wnęki kół są szersze o 30 mm i mają dodatkowy akcent w postaci imitacji wlotów na styku z lampami. Nie brakuje charakterystycznego dla modeli RS dyfuzora i dwóch owalnych końcówek rur układu wydechowego RS. Dostępny opcjonalnie w ramach pakietu Audi exclusive kolor lakieru niebieski Nogaro z efektem perłowym, to nawiązanie do pierwszej generacji RS4 Avant z 1999 roku.
Nie przegap: TEST nowe Audi Q5 2.0 TDI: auto wygodnych czasów
Wnętrze to przede wszystkim sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów. Kierownica jest spłaszczona u dołu, a dedykowane listwy progowe z emblematami RS są podświetlane. Na ekranie Audi virtual cockpit i na wyświetlaczu danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, prezentowane są typowe dla modeli typu RS dane: informacja o siłach przeciążenia, o ciśnieniu w oponach i o momencie obrotowym. Pakiety stylistyczne (Lśniąca Czerń lub Carbon) dają możliwość szeroko zakrojonej indywidualizacji. Specjalne życzenia klientów spełnia program Audi exclusive.