Przeróbki mocarnego kombi objęły stylistykę oraz zmiany w mechanice. Wygląd zewnętrzny zdominowany przez szaro-zielone kolory raczej nie przypadnie każdemu do gustu, za to wzmocnienie silnika jest imponujące. ABT będące oficjalnym partnerem Audi w tworzeniu bolidów Formuły E, wykorzystało doświadczenie zebrane w wyścigach. RS6-E Concept zostało wyposażone w jednostkę elektryczną, którą ulokowano w tunelu skrzyni biegów, oraz w baterię o pojemności 13,6 kWh. Uruchamianie motoru elektrycznego odbywa się z poziomu zielonego przycisku na kierownicy z logo błyskawicy. Cała moc trafia do tylnych kół i działa na zasadzie doładowania.
Po wykorzystaniu doładowania, łączna moc osobliwego hybrydowego zestawu wynosi 1018 KM i 1291 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" zajmuje wówczas 3,3 sekundy. Prędkość 0-100 km/h to jednak tylko rozgrzewka - wciskanie w fotel po przekroczeniu tej szybkości trwa nadal i zdaje się nie kończyć. Auto maksymalnie rozpędza się do 320 km/h ograniczonych elektronicznie. RS6-E w standardowym trybie bez wsparcia elektrycznej mocy generuje ponad 700 KM.
RS6-E Concept nie trafi do oferty ABT. Pojazd to tylko pokaz możliwości.