Samochody Lamborghini i Audi od zawsze wiele łączyło. Nie chodzi oczywiście o design, ale o jednostki, które służyły do napędzania tych aut. Jeżeli ktoś interesuje się motoryzacją, z pewnością pamięta Audi A6 (C6), które w swojej topowej odmianie RS 6 było napędzane 5-litrowym silnikiem V10, który pochodził z modelu Gallardo. Niestety czasy V10-tek w Audi już się skończyły (jedynie R8 oferują taką jednostkę). W ofercie producenta z Ingolstadt utrzymał się jedynie motor V8 o pojemności 4-litrów, który podobnie jak w nowym SUV-ie od Lamborghini, jest także montowany w nowym Audi RS 6 (C8).
Przeczytaj także: Audi RS6-R Avant od ABT to rodzinny statek kosmiczny! - GALERIA
W przypadku nowego Audi RS 6 Avant podwójnie-doładowana widlasta ósemka generuje 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Przy pomocy super szybkiej skrzyni Tiptronic i napędu quattro sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w teorii 3,6 sekundy. Jak na ogromne, 5-metrowe kombi, które waży całe 2150 kg, to naprawdę imponujący wynik.
Po drugiej stronie jest Lamborghini Urus, luksusowy SUV produkowany od 2017 roku, który z tej samej jednostki wyciska 650 KM i 850 Nm więcej. Podobnie jak RS 6, włoski SUV waży grubo ponad 2 tony oraz korzysta z automatycznej przekładni i napędu na wszystkie koła. Taki zestaw również w tym przypadku ma pozwolić na przyśpieszenie do pierwszej "setki" w 3,6 sekundy.
Zobacz: Pojedynek na szczycie. 4 niemieckie potęgi ustawione na kresce - WIDEO
Choć obydwa auta należą do zupełnie innej ligi, przynajmniej na papierze wszystko wskazuje na to, że to godni rywale. A jak to wygląda w praktyce? Który VAG okaże się lepszy? Sprawdź!