To co wyróżnia model S3 na tle standardowego Limousine, to nieco zmodyfikowany wygląd zewnętrzny oraz bardziej sportowy ton panujący w kabinie. Najważniejsza jest jednak jednostka napędowa. Motor 2.0 TFSI generuje moc 300 KM i 380 Nm. W czterocylindrowym silniku zastosowano podwójny wtrysk paliwa, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi Valvelift i system zarządzania temperaturą. Osiągnięcie pierwszej "setki" trwa ze startu zatrzymanego 4,9 sekundy w połączeniu ze skrzynią S-tronic (5,3 sekundy w przypadku przekładni manualnej). Jak w większości nowych sportowych samochodów prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Przeczytaj też: Audi A3 Limousine - TEST nowego sedana od SuperAuto24.pl - WIDEO
Niezależnie od rodzaju zamontowanej skrzyni biegów, Audi S3 Limousine wyposażone jest standardowo w napęd na cztery koła quattro z szybko reagującym sprzęgłem płytkowym, rozdzielającym moment obrotowy między obie osie. Jest też szereg systemów podnoszących bezpieczeństwo: układ ESC, progresywny układ kierowniczy, ksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej, czy adaptacyjne światła hamowania. W standardzie znajdziemy też m.in. system Audi drive select, sportowe zawieszenie czy system Start/Stop z układem rekuperacji.
Samochód z manualną przekładnią biegów kosztuje 169 570 zł. Wersja z automatyczną skrzynią S tronic to wydatek 178 370 zł. Ponadto lista opcjonalnych dodatków i akcesoriów jest bardzo szeroka. Kupujący może zamówić np. wersję z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, w pełni diodowymi reflektorami przednimi, czerwone zaciski hamulców, fotele sportowe typu "S", tapicerkę skórzaną, pakiet Connectivity czy trójramienną kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem.