Sportowe S8 jest kontynuacją serii, którą rozpoczęto już w pierwszej generacji największej limuzyny z Ingolstadt. Karoseria, którą wykonano z aluminium waży zaledwie 231 kg, a sportowe akcenty, wyróżniające S8 plus są widoczne na każdym kroku. Składają się na nie m.in. emblematy S8 i V8 T, motyw plastra miodu w osłonach w przednim zderzaku, niewielki spojler na tylnej klapie czy ceramiczne hamulce ukryte za ogromnymi alufelgami. Samo nadwozie pokryto specjalnym lakierem matowym o nazwie srebrny Florett.
Kliknij: TEST Audi A8 3.0 TDI quattro po liftingu: limuzyna z domieszką sportu
Również we wnętrzu nowego Audi S8 plus znajdziemy wiele sportowych dodatków. To m.in. emblematy S8 na progach, zegarach czy kierownicy, wstawki z włókien węglowych i pokrytych fortepianową czernią, skórzane obicia siedzeń z czerwonymi przeszyciami czy podsufitkę pokrytą Alcantarą. Za odpowiednie doznania muzyczne dba system audio stworzony przez firmę Bang&Olufsen. Jednak biorąc pod uwagę silnik, to taki sprzęt nie będzie potrzebny.
Pod maską Audi S8 plus pracuje podwójnie doładowane V8 TFSI o pojemności 4 l. Moc, którą wykrzesano z tego motoru to 605 KM (445 kW) i 700 Nm momentu obrotowego. To o 45 KM więcej od mocarnego Audi RS6 Avant i 85 KM od klasycznego Audi S8. Pierwsze 100 km/h osiągane jest w 3,8 sekundy, a na życzenie klienta, elektroniczny ogranicznik prędkości zostanie przesunięty z 250 km/h na 305 km/h.
Zobacz: Audi S8 w szalonych scenach nowego filmu "Transporter: Refueled"
Moc silnika Audi S8 plus przekazywana jest na wszystkie cztery koła poprzez 8-biegową przekładnię Tiptronic oraz napęd quattro. Dział Quattro GmbH skupił się również nad działaniem dynamicznego układu kierowniczego i zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension.
Nowe Audi S8 plus powinno trafić do salonów pod koniec 2015 roku.