Od dłuższego czasu Audi pracuje nad sportowym coupé, które wypełniłoby lukę pomiędzy RS5 a R8. Tym modelem miał być Quattro Concept z 2010 roku, jednak los okazał się być nieprzychylny temu projektowi. Po jakimś czasie niemiecki producent znów postanowił podjąć wyzwanie i dzięki temu powstał Sport Quattro, który w znaczącym stopniu bazuje na pojeździe sprzed trzech lat.
>>> Produkcyjna wersja hybrydowego BMW i8 gotowa <<<
Z przodu styliści dorzucili nowe reflektory Audi Matrix LED, przedni zderzak został uzupełniony o większe wloty powietrza, a klapa bagażnika została udekorowana nieco dyskretniejszym spojlerem. Z tyłu modernizacji uległy tylne światła, aczkolwiek wciąż pozostają one podobne do tych z Quattro Concept. Teraz samochód ma 4602 mm długości, 1964 mm szerokości i 1386 mm wysokości, co oznacza, że w porównaniu do wcześniejszego projektu urosło w całkiem dużym stopniu. Warto powiedzieć, iż sam rozstaw osi zwiększył się o 20 cm. Nowe, niemieckie coupe waży 1850 kg.
Pod maskę trafił silnik V8 o pojemności 4.0-litra, wyposażony w podwójne turbodoładowanie oraz wspomagany jednostką elektryczną. Całość generuje łącznie 700 KM i 800 Nm momentu obrotowego, które trafiają na wszystkie koła. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3.7 s, a prędkość maksymalna to 305 km/h. Audi twierdzi, że średnie spalanie benzyny w coupe wynosi 2.5-litra/100 km. Auto zostanie pokazane na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie.