Najważniejsza w Audi SQ7 TDI jest przekonstruowana jednostka napędowa 4.0 TDI, która wykorzystuje absolutną światową nowość. Jest nią elektrycznie napędzana sprężarka, zapewniająca doskonały zryw przy ruszaniu. Motor V8 (pojemność skokowa 3956 cm3) wykorzystuje dwie turbosprężarki załączające się selektywnie, zgodnie z koncepcją ładowania stopniowego. Przy niższym i średnim obciążeniu spaliny dopływają tylko do jednej turbiny, a druga włącza się dopiero przy wyższych obciążeniach. Elektrycznie napędzana sprężarka wspomaga jednostkę w dolnym zakresie obrotów.
Silnik generuje moc 320 kW (435 KM) i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1000-3250 obr./min.). Napęd quattro i zautomatyzowana skrzynia wpływają na niesamowite przyspieszenie, które od 0 do 100 km/h wynosi 4,8 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Wg. norm Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEFZ), samochód ma spalać 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów.
Czytaj: TEST Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 Inscription
Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic została przekonstruowana. Przełącza biegi bardzo szybko i efektywnie, a przy wyższych prędkościach pozwala na "żeglowanie" na wolnym biegu. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest współpracujący z systemami kontroli zawieszenia, samoblokujący, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, to elementy wyposażenia standardowego. Standardem będą też 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 285/45.
Audi SQ7 TDI wykorzystuje nową elektryczną instalację pokładową o napięciu 48 V. Pod powierzchnią bagażnika zamontowano 48-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności nominalnej 470 watogodzin i maksymalnej mocy wyjściowej 13 kW. Konwerter prądu stałego łączy instalację 48V z samochodową instalacją 12V. Niezbędna energia przesyłana jest przez bardzo wydajny generator podwyższonej mocy o wydajności ponad 80 procent i mocy maksymalnej do 3 kW. Ponadto 48-woltowy akumulator wspiera w razie potrzeby instalację 12-woltową, co zmniejsza obciążenie 12-woltowego akumulatora ołowianego.
Zobacz: TEST nowe Audi Q7 3.0 TFSI V6 quattro: tak zmieniło się Q7
Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy. Przy jeździe sportowej rury stabilizatora są połączone. Znacznie redukuje to ruchy przechyłowe, tzn. wychylanie się pojazdu na boki. Wspólnie z przekładnią, silniki elektryczne wytwarzają maksymalny moment 1200 Nm. Efektem tego jest sztywna, sportowa zwrotność pojazdu. Takie rozwiązanie umożliwia osiągnięcie lepszego przyspieszenia poprzecznego, co pozwala na szybsze pokonanie zakrętu. Przedni i tylny stabilizator można regulować niezależnie od siebie. Aktywny rozkład momentu stabilizatorów między osią przednią, a tylną pozytywnie wpływa na zachowanie się samochodu podczas jazdy. Precyzja ruchów kierownicy i zwinność pojazdu znacznie się zwiększają.