Już jesienią 2020 roku oferta marki Audi zostanie wzbogacona o benzynowe warianty modeli SQ7 i SQ8, które do tej pory można było nabyć w Europie tylko z dieslem (moc 435 KM i 900 Nm). Potężne SUV-y z nową jednostką benzynową mogą pochwalić się świetnymi osiągami. O ile wersje wysokoprężne od 0 do 100 km/h przyspieszają w 4,8 sekundy, tak 4.0 TFSI pozwala skrócić czas osiągania „setki” do 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna jest oczywiście ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Testowaliśmy: Diesle mają się świetnie, a ten jest prawdziwym mocarzem! Audi SQ7 4.0 TDI V8 435 KM - TEST, OPINIA, WIDEO
Wysokowydajne SUV-y są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektromechaniczną aktywną stabilizacją przechyłów, system czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy. Dla SQ7 standardowe są 20-calowe obręcze kół (opcjonalnie do 22-cali) a dla SQ8 standardem są 21-calowe felgi (opcjonalnie do 23-cali).
„Silniki benzynowe stają się coraz bardziej powszechne w segmencie SUV-ów o wysokich osiągach dzięki znacznemu wzrostowi wydajności wypracowanej w ostatnich latach. Potwierdzamy ten trend w przypadku tych zmodernizowanych modeli. Wyposażając SQ7 i SQ8 w nową jednostkę TFSI udało się przełamać barierę mocy 500 KM i zapewnić jeszcze lepsze osiągi, pozycjonując te modele pośród czołowych zawodników w klasie” - powiedział Andrew Doyle, dyrektor Audi w Wielkiej Brytanii. Łatwo się domyślić, że Doyle wypowiadając te słowa miał na myśli takich konkurentów, jak BMW X5 M50i i BMW X6 M50i.