Wszystko zaczęło się w 1994, kiedy na rynku motoryzacyjnym zadebiutował model RS 2 Avant. Cywilne kombi z logo "RS" napędzał turbodoładowany, pięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.2-litra. Jednostka o mocy 315 KM została połączona z 6-biegową skrzynia manualną, która cały moment za pomocą systemu quattro przenosiła na wszystkie koła.
Sprawdź: To Audi RS3 biję na głowę Mercedesa-AMG A 45 S! Po wizycie u ABT generuje aż 470 KM - GALERIA
Następcą protoplasty był model RS 4 Avant, który zadebiutował w 1999 roku. Pod maską znajdowała się wówczas podwójnie doładowana jednostka benzynowa V6 o pojemności 2.7-litra. Więcej cylindrów i dodatkowe doładowanie pozwoliło osiągnąć moc 380 KM. Z każdym kolejnym modelem było coraz lepiej, ponieważ przedstawiona w 2005 roku kolejna generacja RS 4 miała pod maską V8 o mocy aż 420 KM.
Przeczytaj także: Nowe Audi S8 debiutuje z V8. Auto łączy luksus ze sportowymi osiągami
Trzy lata później w 2008 roku swój światowy debiut miało pierwsze w historii Audi RS 6, pod maską którego pracowało podwójnie-doładowane V10, którego moc sięgała aż 580 KM i 650 Nm momentu obrotowego.
Na tę chwilę niemiecki producent ma w swojej ofercie 6 modeli spod znaku RS: RS 3 Sportback oraz Limuzyna, RS 4 Avant, RS 5 Coupe i Sportback a także TT RS Coupe. Gama modelowa sportowych samochodów Audi niebawem się powiększy. Jeszcze w 2019 roku ma zostać zaprezentowanych aż sześć innowacyjnych modeli, z czego dwa z nich będą zupełnymi nowościami
Zobacz: Debiutuje Audi SQ8 TDI - to kolejna "eska" z dieslem pod maską. Ma gigantyczny moment obrotowy
Jednym z nich najprawdopodobniej będzie RS Q8, które według wielu założeń ma napędzać podwójnie-doładowane V8 o pojemności 4-litrów o mocy 600 KM. Jest to ta sama jednostka, która znajduje się pod maską Lamborghini Urus, lecz nieco osłabiona, by nie zaburzyć dominacji włoskiego SUV-a.
Sprawdź także: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO
W ramach 25. rocznicy modeli RS Audi przygotowało specjalną wystawę w Audi Forum w niemieckim mieście Neckarsulm, gdzie poza wszystkimi modelami z gamy sportowych samochodów można zobaczyć także prototyp RS 8, który nigdy nie trafił do produkcji.