Umożliwia on bezpośrednią komunikację między sygnalizacją świetlną a samochodami. Punkty sygnalizacji drogowej wysyłają dane, które po graficznej edycji pojawiają się na wyświetlaczu w aucie. Informują one kierowcę na przykład, jaką musi utrzymać prędkość, aby na następnym skrzyżowaniu mieć zielone światło. Jeżeli światło jest czerwone, komputer informuje kierowcę, kiedy nastąpi zmiana na zielone. Jeżeli kierowca zbliża się do żółtego lub czerwonego światła, otrzymuje od systemu sygnał optyczno-akustyczny lub w formie krótkiego szarpnięcia hamulców. "Travolution" zmniejsza zużycie paliwa o 0,02 litra na każde czerwone światło, którego uniknął, i na następującą po postoju fazę przyspieszania. W skali całych Niemiec dałoby to redukcję CO2 o blisko 2 miliony ton rocznie. To tak jakby zmniejszyć emisję tego gazu przez pojazdy w ruchu miejskim o mniej więcej 15 procent.
Audi Travolution
2010-07-02
4:00
Specjaliści Audi udoskonalili swój projekt "Travolution", który pozwala na płynną i jednocześnie bardziej oszczędną jazdę po mieście.