Audi TT w najnowszej wersji wyposażenia 45 TFSI S Line competition plus to idealny przykład na to, jak powinno wyglądać każde sportowe coupe w segmencie kompaktów. Całość bazuje na zewnętrznej linii S Line, która została wzbogacona o masywne zderzaki, szersze listwy progowe, pokaźny dyfuzor, 19-calowe felgi, a także spojler rodem z Audi TTS.
Sprawdź: TEST Audi TT Roadster 2.0 TFSI quattro: poczucie wolności
Nieodłącznym elementem nowej wersji wyposażenia jest pakiet czerni, który sprawia, że wszystkie chromowane elementy są pokryte fortepianową czernią, a szyby dodatkowo przyciemnione. Czarne są również wszystkie oznaczenia wraz z końcówkami układu wydechowego. W konfiguratorze znajdą się także dedykowane lakiery Tango Red, Glacier White, Chronos Gray oraz Turbo Blue, który przedstawiono na zdjęciach.
Pikantny kokpit
W kabinie Audi TT S Line competition plus producent przygotował specjalny miks materiałów, który podkreśla sportowy charakter kompaktowego coupe. Świetnie wyprofilowane fotele z manualną regulacją długości siedziska zostały obite skórą i zamszem. Jak na rasowe modele przystało, nie obyło się również bez emblematów "S" na oparciach. W całym kokpicie roi się od niebieskich nici oraz elementów dekoracyjnych wykonanych ze szczotkowanego aluminium, które opcjonalnie będzie można zamienić na włókno węglowe. Wcześniej takie dodatki były zarezerwowane wyłącznie dla odmiany TTS i TT RS.
Inteligentne i nowoczesne
Audi TT w tym wydaniu posiada także ponad 12-calowe cyfrowe zegary, które umożliwiają kierowcy dowolną konfigurację wyświetlanych informacji. W odróżnieniu od reszty nowych modeli 2-drzwiowe coupe posiada jeszcze fizyczne pokrętło MMI oraz prosty i bardzo futurystyczny panel klimatyzacji znany z flagowego modelu R8.
Sprawdzona jednostka
Pod maską Audi TT S Line competition plus znajdzie się 2-litrowa jednostka benzynowa TFSI o mocy 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przenoszenie mocy na przednią oś będzie odpowiadać 7-stopniowa skrzynia automatyczna S tronic. W pierwszym kwartale 2021 roku do wersji coupe ma dołączyć także roadster z napędem na wszystkie koła quattro.
Ceny
Aktualnie nowy wariant został wyceniony na rynku niemieckim. Tam jego cena startuje od ok. 47 tys. euro (ok. 211 tys. zł) za Coupe i prawie 50 tys. euro (ok. 224 tys. zł) za wersję roadster. Pierwsze egzemplarze mają się pojawić na drogach w grudniu bieżącego roku.