Z przodu samochodu dominują reflektory w technologii Matrix LED. Typowym dla marki elementem stylistycznym jest pojedyncze obramowanie osłony chłodnicy Singleframe. Sportowy charakter podkreślają 20-calowe felgi mocowane centralnie, na których zamontowano opony typy pół-slick.
Wnętrze emanuje ascetycznym stylem. Taka czysta forma współgra ze "szorstkim" charakterem auta. Mimo to, w środku nie zabrakło najwyższej jakości materiałów takich jak skóra naturalna czy aluminium. Kierowca ma do dyspozycji najnowszej generacji system do obsługi funkcji pojazdu MMI.
Zobacz też: Premiera nowego Audi TT: ewolucja bez stylistycznej rewolucji
Niewątpliwie największą atrakcją w koncepcyjnym modelu jest jego napęd. Inżynierowie firmy z Ingolstadt wykonali kawał solidnej roboty, wyciskając z silnika 2.0-litra TFSI imponujące 420 KM mocy. Jest to obecnie najbardziej wydajny silnik dwulitrowy na świecie. Moment obrotowy wynosi 450 Nm, a jego większość jest dostępna już od najniższych obrotów. Wysoka moc i niska masa pojazdu sprawiają, że auto doskonale przyspiesza. 100km/h pojawia się na liczniku już po 3,7 sekundy.