Do tej pory najsłabszym benzyniakiem był 2.0 TFSI 230 KM. Jest jeszcze słabszy diesel 2.0 TDI (184 KM), ale teraz podstawową jednostką napędową ma być 1.8 TFSI. Jest to doskonale znana jednostka napędowa w koncernie VAG. Oferuje ona 180 KM i 250 Nm momentu obrotowego, a moc na przednie koła trafia poprzez 6-biegową przekładnię manualną, lub 6-stopniową skrzynię S-Tronic.
Kliknij też: TEST Audi TT 2.0 TFSI quattro S tonic trzeciej generacji: szybka bryka do lansu
Pierwsze 100 km/h Audi TT 1.8 TFSI osiąga w 6,9 sekundy. Roadster, z tą samą skrzynią potrzebuje o 0,3 sekundy więcej. Prędkość maksymalna to 241 km/h w przypadku coupe i 237 km/h w roadsterze. Polskie ceny Audi TT z nowym silnikiem jeszcze nie są znane. W Niemczech auto kosztuje o 2900 Euro mniej niż TT z silnikiem 2.0 TFSI.