Cztery pierścienie zmieniają się na naszych oczach. Marka już sprzedaje kilka bezemisyjnych modeli samochodów, a portfolio modeli elektrycznych systematycznie się rozrasta. O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne, ale koncern spodziewa się, że wygaszenie produkcji aut z takimi motorami nastąpi w 2033 roku.
Przeczytaj: Nowe Audi RS3 lata bokiem! Ma tryb drift i „setkę” osiąga w 3,8 sekundy! WIDEO
Audi stale poszerza swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Dzięki nowym modelom e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia e-modeli.
Kluczowe znaczenie dla rozwoju e-mobilności i jej akceptacji przez społeczeństwo ma także rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz odnawialnych źródeł energii. Audi aktywnie angażuje się w obu tych obszarach. Przed kilkoma tygodniami cztery pierścienie zaprezentowały pilotażowy projekt Audi charging hub: autorskie rozwiązanie ładowania premium z systemem rezerwacji i przestrzenią, w której użytkownik może wygodnie poczekać na koniec ładowania swego samochodu. Ponadto koncern z Ingolstadt nawiązał współpracę z dostawcami energii w celu wspólnego wspierania rozwoju odnawialnych źródeł energii.
Sprawdź też: Ile kosztuje Audi Q4 e-tron? Do wyboru dwie wersje baterii i mocy - cennik
Jednocześnie Audi cały czas zamierza angażować swoje moce w rozwój silników spalinowych, aż do ich ostatecznego wycofania z produkcji, udoskonalając istniejące generacje w celu osiągnięcia większej wydajności, co przyniesie duże korzyści klientom. Prezes zarządu AUDI AG Marcus Duesmann podkreślił na berlińskiej konferencji klimatycznej, że ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek został zbudowany przez markę.