Z oficjalnych danych wynika, że w 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju zaledwie 150 samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in, czyli z możliwością ładowania poprzez kabel. Pojazdy tego typu nie są na każdą kieszeń. Cena "elektryka" jest obecnie nawet o połowę wyższa od auta z tradycyjnym napędem spalinowym. Takie koszty wynikają głównie z powodu drogich akumulatorów i drogiego procesu produkcji.
Sprawdź: TEST Volvo V60 Plug-in Hybrid Summum AWD: w służbie ekologii, czy osiągów?
Wysokie koszty zakupu przekładają się na późniejszą tanią eksploatację, jazdę ze świadomością dbania o środowisko, czy przywileje w postaci dopłat, bezpłatnych parkingów i pozwoleń na wjazd do stref zamkniętych. Problematyczne jednak w Polsce jest ładowanie takich samochodów, przez brak infrastruktury sprzyjającej właścicielom "elektryków". Publicznych punktów ładowania akumulatorów praktycznie w naszym kraju nie ma.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/