Studyjny model EQC 4x4² to elektryk w ekstremalnym wydaniu, za pomocą którego Mercedes-Benz chce zademonstrować, że elektromobilność nie ogranicza się tylko do miasta. Samochód, który widzicie na oficjalnych zdjęciach został opracowany przez międzywydziałowy zespół pod kierunkiem inżyniera ds. rozwoju Jürgena Eberlego, czyli mężczyzny, który brał udział przy budowie podniesionej Klasy E 400 All-Terrain 4x4².
Sprawdź: Poważne auto czy tylko gadżet? Elektryczny Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC - TEST WIDEO, OPINIA
Naszym celem jest połączenie nowoczesnego luksusu i zrównoważonego rozwoju w emocjonującym opakowaniu. EQC 4x4² pokazuje, jak angażująca może być zrównoważona mobilność. Dzięki systemowi MBUX i bezprzewodowym aktualizacjom zaawansowana technika osiąga tu najwyższy poziom. Nie mniej fascynujące są wrażenia z jazdy. W skrócie – nowoczesny luksus na prąd wjeżdża w teren.
– powiedział Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG.
Nie tylko po buspasie
Niewątpliwie największymi zaletami aut elektrycznych jest możliwość jazdy po buspasie i parkowanie w płatnych strefach całkowicie za darmo. Prezentując EQC 4x4² Mercedes-Benz udowadnia, że elektromobilność nie musi nas ograniczać, a zamiłowanie do przygód można połączyć ze zrównoważonym rozwojem. Nowe studium skutecznie radzi sobie zarówno podczas jazdy po piachu, na przykład w regionach pustynnych i na plażach, jak i w terenie skalistym czy przy pokonywaniu górskich potoków.
Poza wysoką wytrzymałością oraz zapewnieniem odpowiedniego poziomu komfortu potrafi – tak jak wariant seryjny – holować przyczepę i umożliwia montaż bagażnika dachowego. Namiot na dachu oraz nadmuchiwany ponton przydadzą się w najbardziej odległych obszarach. A poranny rozruch EQC nie obudzi nikogo na terenie obozu.
Lepszy od Klasy G
Dysponując 293-milimetrowym prześwitem, EQC 4x4² jest zawieszony ponad dwukrotnie wyżej niż model seryjny (140 mm). Nawet Klasa G ma prześwit o 58 mm mniejszy. Głębokość brodzenia wzrosła o 15 cm, do 40 cm. To wszystko zasługa zastosowania osi portalowych, które sprawiają, że – w przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań – piasty kół są umieszczone znacznie poniżej środka osi. Zawieszenie EQC 4x4² zostało przymocowane do tych samych punktów nadwozia, co standardowe. Równie imponujące są kąty natarcia i zejścia – wynoszą, odpowiednio, 31,8° oraz 33°. Dla porównania konwencjonalna Klasa G ma kąt natarcia i zejścia równy 28°.
Mercedes-Benz EQC 4x4² - parametry techniczne
Parametry | Wartości | EQC 4x4² | EQC 400 4MATIC |
Kąt natarcia | stopnie | 31,8 | 20,6 |
Kąt zejścia | stopnie | 33,0 | 20,0 |
Kąt rampowy | stopnie | 24,2 | 11,6 |
Prześwit | mm | 293 | 140 |
Głębokość brodzenia | mm | 400 | 250 |
Rodzina się powiększa
Mercedes-Benz EQC 4x4² to już trzeci model Mercedes-Benz z rodziny 4x4². Seryjnie wytwarzany G 500 4x4² pojawił się we wrześniu 2015 r. Dwa lata później zadebiutowało studium E 400 All-Terrain 4x4², które legitymowało się większymi możliwościami off-roadowymi niż te, jakie oferuje wiele SUV-ów. Czy elektryczna terenówka doczeka się oficjalnego debiutu? Chyba wszystko zależy od zainteresowania wśród klientów marki.