AC STAG fotografia Rafał Kurek

i

Autor: Materiały prasowe AC S.A., fot. Rafał Kurek

Auto na LPG zwycięża w Driftingowych Mistrzostwach Polski

2019-07-24 15:41

Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz.

Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.
Daniel Duda, właściciel i pracownik Rekomendowanego Warsztatu STAG przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.
Samochód zawodnika został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację autogaz. W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory STAG R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy STAG AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.
Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki STAG przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne, obce zwykłej drogowej eksploatacji, obciążenia. Zdobyte doświadczenia i obserwacje wykorzystują przy ulepszaniu produktów marki STAG.
Debiut na torze autem z instalacją autogaz przynosi Danielowi doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie STAG Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie - również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy. Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.