W 2015 roku kontynuujemy naszą serię "Auto Top 10". Do tej pory okazało się pięć odcinków prezentujących 10 najlepszych aut: miejskich, małych, kompaktowych, kompaktowych kombi i sedanów klasy średniej. Tym razem pozostaniemy w klasie D, ale pod lupę bierzemy 10 najlepszych aut "z bagażnikiem". Ponieważ są to samochody, które bardziej mogą służyć do przewozu osób i lekkich towarów, postanowiliśmy w końcowych tabelach zmienić jedną wartość. Zrezygnowaliśmy z "średnicy zawracania" na korzyść "ładowności". W przypadku aut kombi to ważna cecha przy potencjalnym zakupie.
Citroen C5 Tourer
Na tle konkurentów to już w pewnym sensie "starszek" na rynku. Oferowany od 2007 roku następca modelu Xantia. Jeśli producent chce skutecznie rywalizować z dużo młodszą konkurencją, powinien zintensyfikować prace nad następcą. W 2014 wprowadzono uterenowioną wersję kombi, ale bez napędu czterech kół.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Citroen C5 Tourer |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.6 155 KM | 2.0 160 KM | 107 600 zł |
117 600 zł |
.
.
Honda Accord Tourer
Kolejny "starszak" na rynku. Jest tylko o rok młodszy od wspomnianego wyżej Citroena C5. Zaprezentowany w 2008 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie model nie spodziewa się na ten moment następcy. Japończycy wolą bardziej skupić się na mniejszym Civicu.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Honda Accord Tourer |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 5 AT |
2.0 156 KM 2.4 201 KM |
2.2 150 KM 2.2 180 KM |
106 200 zł | 132 600 zł |
.
.
Hyundai i40 CW
Pod koniec 2014 roku Hyundai zaprezentował odmłodzony model i40. Niestety jeszcze nie są znane cenniki przez co skupiamy się na jeszcze oferowanym aucie. Niewielki wybór w kwestii jednostek napędowych utrudnia zdobycie pozycji na rynku. Najważniejszy plus to atrakcyjna cena.
Model | Nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Hyundai i40 CW |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.6 135 KM 2.0 177 KM |
1.7 115 KM 1.7 136 KM |
87 600 zł | 93 600 zł |
.
.
Mazda 6 Sport Kombi
Japończycy tradycyjnie nie oferują silników małolitrażowych. Bogata oferta motorów oraz mnogość wersji nadwoziowych czyni z Mazdy 6 atrakcyjną ofertę. Szkoda tylko, że ceny nie są adekwatne do konkurencji. Co ciekawe cena za odmiany Sport Kombi jest taka sama jak za sedana.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Mazda 6 |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
2.0 145 KM 2.0 165 KM 2.5 192 KM |
2.2 150 KM 2.2 175 KM |
88 700 zł | 121 200 zł |
.
.
Opel Insignia Sports Tourer
Jeden z popularniejszych aut w segmencie. Bardzo bogata oferta silnikowa, odmiany sedan i liftback, czy niedawny facelifting powodują, że Opel Insignia jest bardzo często wybierany jako pojazd flotowy – również przez Policję jako nieoznakowane radiowozy.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Opel Insignia Sports Tourer |
SED 4D HTB 5D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.4 140 KM 1.8 140 KM 1.6 170 KM 2.0 250 KM |
2.0 110 KM 2.0 120 KM 2.0 130 KM 2.0 140 KM 2.0 163 KM 2.0 195 KM |
94 250 zł | 102 250 zł |
.
.
Peugeot 508 SW
Peugeot 508 mocno rozpycha się na rynku samochodów klasy średniej. Niedawny facelifting dodał sporo urody. Debiutował w 2010 roku podczas paryskiego Salonu Samochodowego. W 2014 model 508 poddano kuracji odmładzającej. Szeroka oferta powoduje, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Peugeot 508 SW |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.6 165 KM |
1.6 115 KM 2.0 140 KM 2.0 163 KM 2.0 180 KM |
100 000 zł | 103 500 zł |
.
.
Renault Laguna Grandtour
III generacja Renault Laguny na rynku debiutowała w 2007 roku. Od tego czasu poddano kilku operacjom plastycznym jednak konstrukcja straciła na świeżości. Jeśli Renault chce utrzymać pozycję w klasie powinno zintensyfikować prace nad następcą.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Renault Laguna Grandtour |
HTB 3D HTB 5D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
2.0 140 KM |
1.5 110 KM 2.0 130 KM 2.0 150 KM 2.0 173 KM |
86 800 zł | 92 800 zł |
.
.
Skoda Superb Combi
Przez wielu uważany za ubogiego kuzyna Volkswagena Passata. Jednak patrząc na ofertę czeskiego producenta, ciężko nie podpisać się pod tym stwierdzeniem. W 2015 roku spodziewana jest prezentacja III generacji. Obecnie sprzedawany również w uterenowionej wersji o nazwie Outdoor.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Skoda Superb Combi |
HTB 5D KOM 5D |
6 MT 6 AT 7 AT |
1.4 125 KM 1.8 180 KM 2.0 200 KM 3.6 260 KM |
1.6 105 KM 2.0 140 KM 2.0 170 KM |
79 700 zł | 86 300 zł |
.
.
Toyota Avensis Wagon
Japońskie kombi napędzane jest m.in. przez silniki produkowane w Polsce. To jedna z niewielu ofert opierająca się współczesnym trendom – dominują silniki wolnossące. Chętnie wybierane auto do firm. Powoli trzeba zacząć rozglądać się za następcą.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Toyota Avensis Wagon |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT 7 AT |
1.6 132 KM 1.8 147 KM 2.0 152 KM |
2.0 124 KM 2.0 150 KM 2.2 177 KM 2.2 190 KM |
87 900 zł | 100 900 zł |
.
.
Volkswagen Passat
Passat wyznaczający od wielu lat trendy w klasie doczekał się 8. generacji. Najmocniejszy diesel w klasie, mnogość jednostek napędowych, jakość wykonania oraz bogactwo wyposażenia powoduje niepodważalność pozycji na rynku. Czekamy na uterenowionego Alltracka i odmianę hybrydową.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Volkswagen Passat Variant |
SED 4D KOM 5D |
6 MT 6 AT 7 AT |
1.4 125 KM 1.8 180 KM 2.0 220 KM |
1.6 105 KM 2.0 150 KM 2.0 190 KM 2.0 240 KM |
95 190 zł | 106 890 zł |
.
.
.
.
Porównanie danych technicznych aut segmentu D z benzynowymi silnikami o mocy około 160 KM
Marka i Model | silnik | v-max | 0-100 km/h | średnie spalanie |
bagażnik/ rozłożony |
ładowność |
cena |
Citroen C5 Tourer | 1.6 THP THP | 210 km/h | 9,0 sek | 7,2 l/100 km | 505/1490 | 589 kg | 107 600 zł |
Honda Accord Tourer | 2.0 i-VTEC 156 KM | 212 km/h | 9,7 sek | 7,0 l/100 km | 406/1183 | 558 kg | 106 200 zł |
Hyundai i40 CW | 2.0 GDI 177 KM | 210 km/h | 9,7 sek | 6,8 l/100 km | 553/1719 | 630 kg | 93 200 zł |
Mazda 6 Sport Kombi |
2.0 SkyActiv-G 165 KM | 214 km/h | 9,1 sek | 6,0 l/100 km | 506/1648 | 705 kg | 99 200 zł |
Opel Insignia Sports Tourer | 1.6 SIDI 170 KM | 215 km/h | 9,8 sek | 6,2 l/100 km | 540/1530 | 555 kg | 110 050 zł |
Peugeot 508 SW | 1.6 THP 165 KM | 210 km/h | 8,8 sek | 5,8 l/100 km | 612/1308 | 660 kg | 100 000 zł |
Renault Laguna Grandtour | 2.0 140 KM | 203 km/h | 9,3 sek | 7,6 l/100 km | 508/1593 | 550 kg | 86 800 zł |
Skoda Superb Combi | 1.8 TSI 160 KM | 221 km/h | 8,3 sek | 6,9 l/100 km | 633/1865 | 638 kg | 87 400 zł |
Toyota Avensis Wagon |
2.0 Valvematic 152 KM |
200 km/h |
9,3 sek |
6,9 l/100 km |
543/1610 |
600 kg |
102 400 zł |
Volkswagen Passat Variant |
1.8 TSI 180 KM |
218 km/h |
8,6 sek |
5,1 l/100 km |
650/1780 |
646 kg |
113 190 zł |
.
Porównanie danych technicznych aut segmentu D z wysokoprężnymi silnikami o mocy około 150 KM
Marka i Model | silnik | v-max | 0-100 km/h | średnie spalanie |
bagażnik/ rozłożony |
ładowność | cena |
Citroen C5 | 2.0 HDI 160 KM |
210 km/h | 9,3 sek | 5,7 l/100 km | 505/1490 | 569 kg | 117 600 zł |
Honda Accord Tourer | 2.2 i-DTEC 150 KM | 207 km/h | 9,8 sek | 5,9 l/100 km | 406/1183 | 541 kg | 132 600 zł |
Hyundai i40 CW | 1.7 CRDi 136 KM | 198 km/h | 10,6 sek | 4,7 l/100 km | 553/1719 | 625 kg | 97 600 zł |
Mazda 6 | 2.2 SkyActiv-D 150 KM | 210 km/h | 9,2 sek | 4,4 l/100 km | 506/1648 | 745 kg | 121 200 zł |
Opel Insignia Sports Tourer | 2.0 CDTI 163 KM | 215 km/h | 9,9 sek | 4,5 l/100 km | 540/1530 | 555 kg | 114 450 zł |
Peugeot 508 SW | 2.0 HDI 163 KM | 222 km/h | 8,9 sek | 5,0 l/100 km | 612/1308 | 640 kg | 117 200 zł |
Renault Laguna Grandtour | 2.0 dCi 150 KM | 210 km/h | 9,5 sek | 5,2 l/100 km | 508/1593 | 550 kg | 107 100 zł |
Skoda Superb Combi | 2.0 TDI 140 KM | 211 km/h | 10,1 sek | 4,6 l/100 km | 633/1865 | 638 kg | 95 600 zł |
Toyota Avensis Wagon |
2.0 D-4D 150 KM |
210 km/h |
9,2 sek |
4,6 l/100 km |
543/1610 |
580 kg |
103 900 zł |
Volkswagen Passat Variant |
2.0 TDI 150 KM |
218 km/h |
8,9 sek |
4,1 l/100 km |
650/1780 |
646 kg |
115 090 zł |
.