W dwóch poprzednich odcinkach cyklu skupialiśmy się na samochodach miejskich klasy A i małych autach segmentu B. Tym razem idziemy do klasy C, czyli modeli kompaktowych, w których trwa zażarta walka pomiędzy reprezentantami Europy i Azji. Z tej okazji przedstawiamy wam kolejną dziesiątkę najpopularniejszych aut tego segmentu. W ten sposób możecie zobaczyć jak wasz faworyt wypada na tle pozostałych konkurentów i co ma w swojej ofercie.
Ford Focus
Niemieckie auto cechuje się doskonałym zawieszeniem oraz niedawnym face liftingiem. Nowoczesne jednostki napędowe i spore możliwości konfiguracyjne są niewątpliwymi atutami niemieckiego auta.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Ford Focus |
HTB 5D SED 4D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT |
1.6 85 KM 1.0 100 KM 1.6 105 KM 1.6 125 KM 1.0 125 KM 1.5 150 KM 1.5 182 KM |
1.5 95 KM 1.6 95 KM 1.5 105 KM 1.6 115 KM 1.5 120 KM 2.0 150 KM |
57 990 zł |
68 990 zł |
.
.
Honda Civic
Jeden z japońskich przedstawicieli samochodów kompaktowych w segmencie. Już ponad 2 lata na rynku bez większych zmian. Niewielki wybór jednostek napędowych i stosunkowo wysoka cena nie przekonują.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Honda Civic |
HTB 3D KOM 5D |
6 MT 5 AT |
1.4 100 KM 1.8 142 KM |
1.6 120 KM |
66 500 zł | 82 800 zł |
.
.
Hyundai i30
Tym razem koreańska myśl technologiczna. Hyundai z powodzeniem skraca dystans do europejskiej czołówki. Sporym atutem jest cena. Powoli można zacząć wypatrywać następcy.
Model | Nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Hyundai i30 |
HTB 3D HTB 5D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.4 100 KM 1.6 120 KM 1.6 135 KM |
1.4 90 KM 1.6 110 KM 1.6 128 KM |
51 300 zł | 59 300 zł |
.
.
Kia Ceed
Koreańskie auto z którym związany jest popularny puchar Kia Lotos Race. Jedno z popularniejszych aut w flotach służbowych firm i radiowozów policyjnych. Mocnym argumentem jest niska cena przy relatywnie dobrym wykonaniu.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Kia Ceed |
HTB 3D HTB 5D KOM 5D |
5 MT 6 MT |
1.4 100 KM 1.6 135 KM |
1.4 90 KM 1.6 110 KM 1.6 128 KM |
50 540 zł | 58 540 zł |
.
.
Opel Astra
Na horyzoncie widać już następną generację, która ma być produkowana w Gliwicach. Cechą charakterystyczną jest przeładowany przyciskami kokpit i duży wybór silników. Jako jeden z niewielu oferowany w nadwoziu sedan.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Opel Astra |
HTD 3D HTB 5D SED 4D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT |
1.4 100 KM 1.6 115 KM 1.4 120 KM 1.4 140 KM 1.6 170 KM 1.6 200 KM |
1.6 110 KM 1.7 110 KM 1.7 130 KM 1.6 136 KM 2.0 165 KM 2.0 195 KM |
61 450 zł | 77 300 zł |
.
.
Peugeot 308
Tegoroczny zdobywca tytułu "Car of the Year". W zdecydowany sposób skrócił dystans do niemieckiej czołówki. Zdecydowanymi argumentami są mocne silniki, które cechują się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Peugeot 308 |
HTB 5D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT |
1.2 82 KM 1.2 110 KM 1.2 130 KM |
1.6 92 KM 1.6 115 KM |
59 900 zł |
70 700zł |
.
.
Renault Megane
Francuski konkurent powoli będzie szykował się do ustąpienia miejsca kolejnej generacji. Spośród dzisiejszych propozycji posiada najbardziej kontrowersyjne wnętrze. Wersję sedan ukryto pod nazwą Fluence.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Renault Megane |
HTB 3D HTB 5D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT |
1.6 100 KM 1.6 110 KM 1.2 115 KM 1.2 130 KM |
1.5 95 KM 1.5 110 KM 1.6 130 KM |
54 100 zł |
63 400 zł |
.
.
Skoda Octavia
Lider sprzedaży w segmencie kompakt. III generacja ujrzała światło dzienne niedawno a już bije kolejne rekordy sprzedaży. Podobnie jak Kia Ceed i Toyota Auris bardzo chętnie wybierana na samochód flotowy.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Skoda Octavia |
HTB 5D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT 7 AT |
1.2 85 KM 1.2 105 KM 1.4 140 KM 1.8 180 KM |
1.6 90 KM 1.6 105 KM 2.0 150 KM |
60 400 zł |
72 100 zł |
.
.
Toyota Auris
Hit wśród samochodów flotowych – jak Kia Ceed i Skoda Octavia. Jako jedna z niewielu w tej klasie posiada odmianę hybrydową. Toporne wnętrze może zniechęcać ale Auris jest ciekawą propozycją dla tych co nie chcą kupić Golfa lub Octavii.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Toyota Auris |
HTB 5D KOM 5D |
6 MT 6 AT |
1.3 99 KM 1.6 132 KM |
1.4 90 KM 2.0 126 KM |
56 700 zł | 72 000 zł |
.
.
Volkswagen Golf
VII generacja niemieckiego auta. Przez wielu uważany za wzór kompaktowego samochodu. Pod nazwą Jetta kryje się wersja sedan. Golf posiada również miano najmocniejszego auta w tej klasie (Golf R o mocy 300 KM). Bezpośrednia alternatywa dla Skody Octavii.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Volkswagen Golf |
HTB 3D HTB 5D KOM 5D |
5 MT 6 MT 6 AT 7 AT |
1.2 85 KM 1.2 105 KM 1.4 122 KM 1.4 140 KM 1.4 150 KM |
1.6 90 KM 1.6 105 KM 2.0 150 KM |
61 790 zł |
71 990 zł |
.
.
.
.
Porównanie danych technicznych aut segmentu C z benzynowymi silnikami o mocy około 100 KM
Marka i Model | silnik | v-max | 0-100 km/h | średnie spalanie |
bagażnik/ rozłożony |
średnica zawracania |
cena |
Ford Focus |
1.0 EcoBoost 100 KM |
185 km/h |
12,5 sek |
4,6 l/100 km |
363/1148 |
11,0 m |
62 990 zł |
Honda Civic |
1.4 i-VTEC 100 KM |
187 km/h |
14,0 sek |
5,5 l/100 km |
477/1378 |
11,8 m |
66 500 zł |
Hyundai i30 |
1.4 CVVT 100 KM |
182 km/h |
13,2 sek |
6,0 l/100 km |
378/1316 |
10,6 m |
51 300 zł |
Kia Ceed |
1.4 MPI 100 KM |
182 km/h |
12,8 sek |
6,0 l/100 km |
380/1380 |
10,6 m |
50 540 zł |
Opel Astra |
1.4 Ecotec 100 KM |
178 km/h |
13,9 sek |
5,5 l/100 km |
370/1235 |
10,9 m |
61 450 zł |
Peugeot 308 |
1.2 PureTech 110 KM |
188 km/h |
11,1 sek |
4,6 l/100 km |
398/1206 |
10,8 m |
65 700 zł |
Renault Megane |
1.6 100 KM |
190 km/h |
10,9 sek |
6,5 l/100 km |
372/1129 |
10,9 m |
54 100 zł |
Skoda Octavia |
1.2 TSI 105 KM |
196 km/h |
10,3 sek |
5,2 l/100 km |
590/1580 |
11,0 m |
64 000 zł |
Toyota Auris |
1.3 VVT-i 99 KM |
175 km/h |
12,6 sek |
5,5 l/100 km |
360/1200 |
10,4 m |
56 700 zł |
Volkswagen Golf |
1.2 TSI 105 KM |
192 km/h |
10,2 sek |
4,9 l/100 km |
380/1270 |
10,9 m |
65 990 zł |
.
Porównanie danych technicznych aut segmentu C z wysokoprężnymi silnikami o mocy około 110 KM
Marka i Model | silnik | v-max | 0-100 km/h | średnie spalanie |
bagażnik/ rozłożony |
średnica zawracania |
cena |
Ford Focus | 1.5 TDCI 105 KM |
187 km/h |
11,0 sek |
3,4 l/100 km |
363/1148 |
11,0 m |
71 290 zł |
Honda Civic |
1.6 i-DTEC 120 KM |
207 km/h |
10,5 sek |
3,7 l/100 km |
477/1378 |
11,8 m |
82 800 zł |
Hyundai i30 |
1.6 CRDi 110 KM |
185 km/h |
11,5 sek |
4,1 l/100 km |
378/1316 |
10,6 m |
66 300 zł |
Kia Ceed |
1.6 CRDi 110 KM |
185 km/h |
12,7 sek |
4,0 l/100 km |
380/1380 |
10,6 m |
67 540 zł |
Opel Astra |
1.6 CDTI 110 KM |
184 km/h |
12,0 sek |
3,7 l/100 km |
370/1235 |
10,9 m |
77 300 zł |
Peugeot 308 |
1.6 e-HDI 115 KM |
194 km/h |
10,2 sek |
3,8 l/100 km |
398/1206 |
10,8 m |
77 800 zł |
Renault Megane |
1.5 dCi 110 KM |
190 km/h |
10,5 sek |
4,4 l/100 km |
372/1129 |
10,9 m |
73 900 zł |
Skoda Octavia |
1.6 TDI 105 KM |
194 km/h |
10,8 sek |
4,2 l/100 km |
590/1580 |
11,0 m |
75 450 zł |
Toyota Auris |
2.0 D-4D 126 KM |
200 km/h |
10,0 sek |
4,3 l/100 km |
360/1200 |
10,4 m |
81 500 zł |
Volkswagen Golf |
1.6 TDI 105 KM |
192 km/h |
10,7 sek |
3,8 l/100 km |
380/1270 |
10,9 m |
76 090 zł |
.