Ideą tego porównania jest zestawienie 10 najpopularniejszych aut konkretnego segmentu (w tym przypadku auta miejskie klasy A), dzięki któremu można zobaczyć co dany producent oferuje, w jakich cenach, z jakimi silnikami oraz jak dane auto wypada na tle konkurencji.
Citroen C1
Francuski przedstawiciel samochodów miejskich zadebiutował w 2014 roku. Auto cechuje się dobrymi materiałami wykończeniowymi i zaskakującym designem. Produkowany jest razem z Peugeotem 108 i Toyotą Aygo w jednej fabryce.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Citroen C1 |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT, 5 AT |
1.0 68 KM 1.2 82 KM |
- | 35 700 zł |
- |
.
.
Fiat Panda
Od kiedy produkcja Fiata Pandy została przeniesiona z tyskiej fabryki, auto straciło pozycję przeboju. Początkowo mocno szkodziła wysoka cena, jednak po obniżkach klienci nie rzucili się na małego Fiata. Jako jedyny w tym segmencie ma w ofercie diesla.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Fiat Panda | HTB 5D | 5 MT |
1.2 69 KM 0.9 85 KM |
1.3 75 KM | 31 990 zł | 55 200 zł |
.
.
Ford KA
Kolejna generacja Forda Ka przebojem wdarła się do klasy aut miejskich. Minusem jest jedynie 3-drzwiowe nadwozie i jeden silnik, przez co oferta jest mocno ograniczona. Jednak cena powoduje, że jest to najtańsze auto w tym segmencie.
Model | Nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Ford KA | HTB 3D | 5 MT | 1.2 69 KM | - | 30 700 zł | - |
.
.
Hyundai i10
Kolejna generacja koreańskiego malucha pokazuje jak szybko azjatyckie samochody nadrabiają dystans do europejskiej czołówki. Zapędy studzi troszkę słaba oferta ograniczona do dwóch silników.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Hyundai i10 | HTB 5D |
5 MT 4 AT |
1.0 66 KM 1.2 87 KM |
- | 35 900 zł | - |
.
.
Kia Picanto
Obecna od 2011 roku Picanto jest siostrą wspomnianego wcześniej Hyundai'a i10. W porównaniu do młodszego braciszka Kia oferuje dodatkowo 3-drzwiowe nadwozie, jest tańsza i podobnie wykonana. Kusi też długą gwarancją producenta.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Kia Picanto |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT 4 AT |
1.0 69 KM 1.2 85 KM |
- | 32 690 zł | - |
.
.
Opel Adam
Obecność małego Opla może trochę dziwić. Trudno powiedzieć, że samochód, który jest, średnio, o 10 000 zł droższy był konkurencyjny względem pozostałych aut. Jednak przekonuje nas swoim wyglądem i dużą paletą silnikową.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Opel Adam | HTB 3D |
5 MT 6 MT |
1.2 70 KM 1.4 87 KM 1.4 100 KM 1.0 90 KM 1.0 115 KM |
- | 43 300 zł | brak |
.
.
Renault Twingo
Najnowsze dziecko Renault jako jedyne w tym segmencie oferuje auto z silnikiem z tyłu. Minusem tego rozwiązania jest ograniczony do niej dostęp jak i brak bagażnika pod przednią maską. Jest za to najbardziej poręczne w miejskiej dżungli.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Renault Twingo |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT |
1.0 70 KM 1.2 75 KM 0.9 90 KM |
- | 35 990 zł | - |
.
.
Skoda Citigo
Siostra Seata Mii i Volkswagena up! Kusi dobrym wykończeniem wnętrza jak i ilością miejsca wewnątrz. Dodatkowo można zdecydować się na zakup fabrycznej instalacji LPG bez utraty gwarancji producenta. Citigo jest jednym z popularniejszych aut w klasie.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Skoda Citigo |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT 5 AT |
1.0 60 KM 1.0 75 KM |
- | 35 090 zł | - |
.
.
Toyota Aygo
Najnowsza generacja japońskiego malucha jest produkowana razem ze wspomnianym już Citroenem C1 i Peugeotem 108 w Czechach. O ile poprzednie generacje trojaczków były bardzo podobne do siebie, o tyle teraz mocno od siebie się różnią – choćby designem.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Toyota Aygo |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT 5 AT |
1.0 68 KM 1.0 69 KM |
- | 33 900 zł | - |
.
.
Volkswagen up!
To jest najczęściej wybierane auto w tym segmencie, bardzo dobrze wykonane, z odpowiednią ceną. Można przyczepić się do braku diesla w ofercie, ale silniki 1.0 MPI są ekonomiczne. Kusi bogatym wyposażeniem i dobrymi pakietami dodatkowymi.
Model | nadwozie | skrzynie biegów | silniki PB | silniki ON | cena PB | cena ON |
Volkswagen up! |
HTB 3D HTB 5D |
5 MT 5 AT |
1.0 60 KM 1.0 75 KM |
- | 32 590 zł | - |
.
.
Porównanie danych technicznych aut segmentu A z benzynowymi silnikiami o mocy około 70 KM
Marka i Model | silnik | v-max | 0-100 km/h | średnie spalanie |
bagażnik/ rozłożony |
średnica zawracania |
cena |
Citroen C1 | 1.0 68 KM | 160 km/h | 14,3 sek. | 4,1 l/100 km | 196/780 | 9,6 m | 35 700 zł |
Fiat Panda | 1.2 69 KM | 164 km/h | 14,2 sek. | 5,2 l/100 km | 225/940 | 9,3 m | 31 990 zł |
Ford KA | 1.2 69 KM | 159 km/h | 13,4 sek. | 4,9 l/100 km | 224/747 | 9,3 m | 30 700 zł |
Hyundai i10 | 1.0 66 KM | 155 km/h | 14,9 sek. | 4,7 l/100 km | 252/1046 | 9,7 m | 35 900 zł |
Kia Picanto | 1.0 69 KM | 153 km/h | 14,4 sek. | 4,2 l/100 km | 200/918 | 9,8 m | 32 690 zł |
Opel Adam | 1.2 70 KM | 165 km/h | 14,9 sek. | 5,3 l/100 km | 170/663 | 10,2 m | 43 300 zł |
Renault Twingo | 1.0 70 KM | 151 km/h | 14,5 sek. | 4,5 l/100 km | 219/980 | 8,6 m | 35 990 zł |
Skoda Citigo | 1.0 75 KM | 171 km/h | 13,2 sek. | 4,7 l/100 km | 251/951 | 9,8 m | 36 590 zł |
Toyota Aygo | 1.0 68 KM | 160 km/h | 14,2 sek. | 4,1 l/100 km | 168/780 | 9,4 m | 33 900 zł |
Volkswagen up! | 1.0 75 KM | 171 km/h | 13,2 sek. | 4,7 l/100 km | 251/951 | 9,8 m | 38 690 zł |
.