Akcja serwisowa ma na celu zmianę oprogramowania i dotyczy przekładni oznaczonych kodami 9HP48 i 948TE wyprodukowanych między 1 maja 2013 a 15 lipca 2015 roku. Przekładnie te znalazły się na pokładach około 505 tys. sztuk samochodów Honda, Land Rover oraz marek należących do koncernu Fiat Chrysler Automobiles.
Czytaj: TEST Jeep Renegade 2.0 MultiJet 170 KM 9AT 4x4 Trailhawk:
Pierwsze niepokojące oznaki objawiające się samoczynnym przełączaniem się skrzyń biegów na luz wyszły na światło dzienne w zeszłym roku w USA. Aktualnie sprawą zajmuje się Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Transportu (NHTSA).
W tym momencie warto wspomnieć, że już wcześniej w/w agencja badała sprawę kilkuset stłuczek wywołanych wadliwym działaniem 8-biegowej przekładni ZF. W tamtym przypadku przyczyną był sam wybierak automatycznej skrzyni, który niezależnie od wybranego przełożenia znajdował się w standardowej centralnej pozycji. Taka sytuacja sprawiała, że nieroztropni Amerykanie wysiadając z auta zapominali przełączyć skrzynię biegów z trybu D lub R na Parking, co powodowało stłuczki. Po dokładnym zbadaniu sprawy ZF przeprowadziło akcje serwisową obejmującą ponad 1,1 mln aut dokonując zmian w oprogramowaniu. Zmiany te miały uniemożliwić opuszczenie przez kierowcę pojazdu przed przestawieniem skrzyni biegów w tryb parkingowy.