Rinspeed od zawsze stawia na oryginalność, nieszablonowość i futuryzm. Hybrydowe BMW i8 po tym jak trafiło do szwajcarskiego tunera, zmieniło się prawie nie do poznania. Całkowicie inaczej prezentuje się zarówno przód, jak i tył, a totalna rewolucja dotknęła kabinę. Dlaczego w modelu Etos zdecydowano się na tak daleko idące przeróbki? Ponieważ tego wymagało stworzenie pojazdu w pełni autonomicznego. Na wyposażeniu jest zaawansowana automatyka jazdy, 8 kamer monitorujących otoczenie, a nawet system rozpoznający ruchy gałek ocznych kierowcy.
Zobacz też: BMW M2 Coupe: debiut długo wyczekiwanego M
Kokpit maszyny to komfortowe pomieszczenie dla dwóch osób. Posiada miękkie obicia paneli otaczających pasażerów, półki na książki i wpasowane w deskę 21,5-calowe ekrany Ultra HD oferujące różne multimedia. Kierownica potrafi się składać dla wygospodarowania większej przestrzeni dla kierowcy, gdy przemieszczanie odbywa się w trybie autonomicznym. O brzmienie najwyższej jakości dba system audio Harman Kardon. Auto zostało wyposażone nawet we własnego drona z podświetlanym LED-owo lądowiskiem w tylnej części samochodu.