Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni odcinek budowanej autostrady A1, gdzie jazda odbywa się jeszcze po starej jezdni tzw. „Gierkówki”. Wynika to z faktu, że podpisanie umowy na projekt i budowę tego fragmentu trasy, a w konsekwencji rozpoczęcie prac, nastąpiło najpóźniej. Dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji 4 kilometry nowej jezdni - od Piotrkowa Trybunalskiego w kierunku Katowic. Teraz nową jezdnią dojadą od Piotrkowa do Woli Krzysztoporskiej, co stanowi już ponad jedną czwartą długości całego odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Ruch - wzorem pierwszego oddanego tam odcinka - prowadzony jest w układzie 1+1, czyli dla każdego kierunku jazdy wyznaczono jeden pas ruchu. Obowiązuje także ograniczenie prędkości do 60 km/h.
Przeczytaj również: Obwodnica Stalowej Woli i Niska oddana do ruchu. 15 km nowej drogi krajowej nr 77
Na trasie znacznie poprawił się komfort jazdy. Kierowcy dostali do dyspozycji jezdnię o równej, gładkiej nawierzchni, a każdy z wyznaczonych pasów ruchu ma 4 metry szerokości, co zapewnia wygodną i spokojną jazdę, nawet największymi samochodami. Wykonawca zapowiada systematyczne przekazywanie kolejnych odcinków nowej, wschodniej jezdni. Przekazanie ostatniego z nich ma nastąpić w wakacje. Tym samym stara, znana wszystkim „Gierkówka” przejdzie do historii, a zastąpi ją nowoczesna autostrada.
Na obecną chwilę po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn - Piotrków Trybunalski (A), Kamieńsk - Radomsko (C), Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw - Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.