Ruszyły pracę nad inwestycją, która ułatwi życie wielu kierowcom. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zabiera się za poszerzenie jezdni na odcinku autostrady A2, łączącym Łódź i Warszawę. W pierwszej kolejności ogłoszony zostanie przetarg na przygotowanie kompletnego projektu budowlanego. Następnie, w okresie wakacji, ruszy postępowanie obejmujące opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych zgód i decyzji o zezwoleniu na realizację owej inwestycji. Na samym końcu zostanie wyłoniony wykonawca rozbudowy A2. Cała inwestycja ma zostać zrealizowana w tzw. "systemie tradycyjnym". Co to oznacza?
Realizacja inwestycji w systemie tradycyjnym zagwarantuje nam zarówno spójność rozwiązań projektowych, jak i optymalne przygotowanie się do podziału inwestycji na odcinki realizacyjne. Pozwoli także potencjalnym wykonawcom na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i złożenie ofert, które będą uwzględniały przewidywalny poziom cen materiałów i usług oraz ewentualne ryzyka.
Pierwszy taki projekt
Poszerzenie autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą o dodatkowe pasy ruchu będzie pierwszym, na tak dużą skalę, projektem realizowanym pod ruchem. Dodatkowe pasy ruchu powstaną w miejscu szerokiego pasa zieleni na długości ok. 89 kilometrów. Mimo wszystko, GDDKiA zapewnia, że w procesie realizacji kluczowym będzie zminimalizowanie utrudnień dla kierowców oraz zapewnienie optymalnych warunków bezpieczeństwa dla uczestników ruchu i pracowników wykonawcy. Kwestie BRD są tu szczególnie istotne, ze względu na prowadzenie prac na czynnej autostradzie.