Zwiększona opłata za transport bezpośrednio dotknie kierowców tirów, aut dostawczych, ciężarowych i holujących przyczepę. Na taki ruch ze strony Stalexportu nie chciała zgodzić się GDDKiA. W komunikacie czytamy, że taki wzrost stawek jest niezasadny oraz uderzający bezpośrednio w kierowców i transport samochodowy. Problem w tym, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma uprawnień, by taką podwyżkę faktycznie zablokować. Stalexport nie jest więc prawnie zobligowany, by pisma GDDKiA w ogóle brać pod uwagę.
Zmiana wysokości opłat za przejazd jest związana z zaplanowanymi na najbliższy czas inwestycjami, obejmującymi również prace nieprzewidziane w umowie koncesyjnej.
mówi rzecznik Stalexportu Autostrady Małopolskiej, Rafał Czechowski.
Ostatnie podwyżki opłat miały miejsce 2 lata temu. Oto jak od pierwszego marca będą prezentować się poszczególne stawki, do zapłaty na bramkach:
5,00 zł – pojazdy pierwszej kategorii: motocykle;
10,00 zł – pojazdy pierwszej kategorii: pojazdy samochodowe o dwóch osiach; 20,00 zł – pojazdy drugiej kategorii: pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze i pojazdy samochodowe o dwóch osiach z przyczepami;
20,00 zł – pojazdy trzeciej kategorii: pojazdy samochodowe o trzech osiach i pojazdy samochodowe o dwóch osiach, z których co najmniej jedna wyposażona jest w koło bliźniacze z przyczepami;
35,00 zł – pojazdy czwartej i piątej kategorii: pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach, pojazdy samochodowe o trzech osiach z przyczepami i pojazdy samochodowe o więcej niż trzech osiach z przyczepami oraz pojazdy ponadnormatywne.
Stalexport zarządza 60-kilometrowym odcinkiem od 1997 roku. Koncesja wygasa w 2027 roku.