Oddawany do użytku na przełomie października i listopada odcinek, mierzy 35 km i połączy dwa węzły: Krzyż koło Tarnowa (woj. małopolskie) i Dębica Pustynia (woj. podkarpackie). Niestety w historii budowy są czarne punkty. Największym zakrętem było zejście z placu głównego wykonawcy w lipcu 2012 roku. Konsorcjum SIAC Construction, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska nie podołało budowie i GDDKiA postanowiła zerwać kontrakt. Dokończenie budowy zlecono firmom: Heilit-Woerner Budowlana i Budimex. Koszt całej budowy to prawie 981,5 mln zł.
Zobacz też: Autostradowa Obwodnica Łodzi powstanie za dwa lata
Na nowym odcinku wybudowano 5 mostów, 9 wiaduktów w ciągu trasy, 11 wiaduktów nad autostradą, 3 przejścia dla zwierząt, 1 estakadę i 1 przejście dla pieszych. Przy głównej drodze przewidziano miejsce dla 2 Miejsc Obsługi Pasażerów – MOP Jastrząbska i MOP Jawornik. Jeśli odbiory pójdą sprawnie odcinek zostanie oddany do użytku przez 1 listopada.
Do ciągłego połączenia przejścia granicznego w Jędrzychowicach na Dolnym Śląsku (granica z Niemcami) z przejściem granicznym w Korczowej (granica z Ukrainą) brakuje jeszcze 41-kilometrowego odcinka autostrady między Rzeszowem a Jarosławiem. Inwestycja jest ukończona w około 70%, ale tak jak w przypadku powyższego odcinka, główny wykonawca również zszedł z placu budowy. Kosztująca ponad 719 mln złotych inwestycja została przekazana konsorcjum Budimex-Strabag, które ma 14 miesięcy od podpisania umowy na dokończenie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że w 2016 roku licząca 670 km autostrada A4 zostanie w całości ukończona.