Cała Obwodnica Łodzi została podzielona na 3 części. Pierwsza część od węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1/A2) do węzła Brzeziny (A1/DK 72) o długości 14,1 km wybuduje konsorcjum firm Strabag – Budimex za 339 623 175,69 zł. Drugą od węzła Brzeziny (A1/DK72) do węzła Romanów (A1/DW714) o długości 11 km zbuduje firma Mota-Engil za 360 747 073,93 zł. Trzecią od węzła Romanów (A1/DW714) do węzła Tuszyn (A1/DK91) z pominięciem wybudowanego węzła Łódź Południe, o długości około 16 km wykona konsorcjum Budimex – Strabag za 327 041 625,00 zł.
Zobacz też: Expose premier Ewy Kopacz o drogach: realne obietnice czy gruszki na wierzbie?
Budowany odcinek docelowo ma połączyć m.in. drogę ekspresową S8 z autostradą A2, czy istniejące już odcinki A1 kończący się w Tuszynie i zaczynający dalej na węźle Łódź Północ. Nawierzchnia drogi ma być betonowa co zapewni większą trwałość – szacowaną na 30-40 lat bez generalnego remontu. Wykonawcy mają 22 miesiące na budowę drogi – oddanie planowane na trzeci kwartał 2016 roku.
Poniżej prezentujemy mapkę przebiegu Autostrady A1.