Volkswagen Golf R
Sportowe auto napędzane nowym, 300-konnym silnikiem TSI, mocniejszym o 30 KM od poprzednika i jednocześnie oszczędniejszym o 18 procent. Moc przenoszona jest na drogę przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. O doskonałą dynamikę dba także zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Sprawdź: Nowy Volkswagen Golf R: najmocniejszy kompakt z rodziny w polskiej sprzedaży
Volkswagen Polo po liftingu
Niemcy zmodernizowali popularny model klasy B. Polo z prawie 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy, jest jednym z najczęściej sprzedawanych małych samochodów na świecie. Odmłodzonemu hatchbackowi z roku modelowego 2014 zafundowano głównie zmiany kosmetyczne w temacie stylistyki, a większej modernizacji poddano kwestie techniczne. Zmodernizowane silniki trzy- i czterocylindrowe spełniają wymagania normy Euro 6, a auto będzie z nimi oszczędniejsze nawet o 21 procent. Wszystkie modele 3- i 5-drzwiowe są dostępne z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji (seryjne od 66 kW/90 KM). Większość z motorów dostała niewielki zastrzyk mocy. Jednostki TDI o pojemności 1.4-litra zastąpiły wcześniejsze 1.2 i 1.6).
Volkswagen Golf Sportsvan
W czerwcu zadebiutuje nowy rozrośnięty Golf. Ten wszechstronny pojazd stanowi połączenie auta kompaktowego i vana, oferuje więcej przestrzeni dla rodziny i aktywne spędzanie wolnego czasu. Golf Sportsvan dysponuje między innymi bardzo przestronnym, dającym wiele możliwości aranżacji wnętrzem (tylna kanapa przesuwa się o 180 mm, pojemność bagażnika wynosi po złożeniu siedzeń ponad 1500 litrów) i najnowocześniejszymi systemami wspierającymi kierowcę. Auto ma łączyć wszystko, co najlepsze w hatchbackach, kombi i vanach, tworząc nowy i uniwersalny samochód z usportowionym charakterem.
Zobacz: Volkswagen Golf Sportsvan w niemieckiej sprzedaży - ZDJĘCIA
Volkswagen e-Golf
Elektryczny Golf zadebiutuje w Polsce w lipcu. Napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM e-Golf osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu po 10,4 sekundy osiąga 100 km/h. Prędkość tego 5-miejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Wrażenie robi zużycie energii, gdyż na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.) pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł. Zasięg jakim będzie dysponował wóz to 190 km, co oznacza jego użytkowanie głównie w miejskiej eksploatacji.
Nowy Volkswagen Scirocco
Na tę premierę fani marki z Wolfsburga wyczekują z niecierpliwością. Na razie nie ma żadnych wieści o wyglądzie i technice następcy aktualnej trzeciej generacji Scirocco, która zadebiutowała w 2008 roku. Po sześciu latach od premiery, w lipcu bieżącego 2014 roku dostępna będzie odświeżona wersja tego niezwykle popularnego w Polsce coupe zbudowanego na bazie DNA Volkswagena Golfa szóstej generacji.
Volkswagen e-up!
Prezentacja elektrycznej odmiany najmniejszego samochodu ze znaczkiem VW odbyła się rok temu. Produkcyjna wersja, w pełni gotowa do sprzedaży, trafi do naszego kraju we wrześniu. Będzie to drugi w pełni elektryczny modelem Volkswagena na rynku. Auto podobnie jak e-Golf jest samochodem pięciodrzwiowym i w pełni nadaje się do codziennej eksploatacji w mieście. Zużywa on zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km. Jest zatem mistrzem świata w dziedzinie efektywności. Przy średniej cenie energii elektrycznej 0,56 zł za kWh (średnia cena prądu w Polsce, stan na 02.01.2014 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł. Za napęd odpowiedzialny jest silnik elektryczny o mocy 82 KM z baterią litowo-jonową. Prędkość maksymalna wynosi 130 km/h, a zasięg w zależności od stylu jazdy i obciążenia waha się między 120 a 160 kilometrów.
Przeczytaj: Volkswagen e-Golf i VW e-up! - elektryczne nowości z Wolfsburga - FOTO
Volkswagen Jetta po liftingu
W październiku 2014 roku Volkswagen wprowadzi do oferty odświeżoną Jettę. Model ten w obecnej wersji na rynku jest od 2011 roku, swoimi rozmiarami wpisuje się w lukę między Golfem a Passatem. Samochód spodoba się kierowcom lubiącym sedany o niepowtarzalnym designie, komforcie, bezpieczeństwie i wysokiej jakości.
Volkswagen Touareg po liftingu
Również w październiku zadebiutuje odświeżony Touareg. Gdy w 2010 roku swoją premierę miał aktualny model, był on najbardziej innowacyjnym pod względem technicznym modelem Volkswagena od czasu istnienia marki. Dysponował o prawie 20 procent oszczędniejszym układem napędowym oraz szeroką ofertą nowych systemów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo. Wersja z silnikiem wysokoprężnym – Touareg V6 TDI ze średnim spalanie 7,4 litra uzyskiwał najlepsze wartości zużycia paliwa w segmencie samochodów terenowych. Nowy model będzie posiadał jeszcze więcej nowoczesnych systemów oraz stanie się bardziej oszczędny i ekologiczny.
Nowy Volkswagen Passat
Ostatnia premiera w bieżącym 2014 roku będzie jednocześnie najważniejszą. VW Passat, który zadebiutuje na przełomie listopada i grudnia będzie całkowicie nowym samochodem. Zbudowany zostanie na modułowej platformie MQB i wyposażony zostanie w szereg innowacyjnych systemów. Jego masa znacznie spadnie, a zużycie paliwa sporo się obniży, a jednocześnie poprawie ulegną osiągi. Samochód zadebiutuje w wersjach Limousine (sedan) oraz Variant (kombi).