Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem liczby zabitych w wypadkach drogowych. W 2016 roku do policji zgłoszono 33 664 wypadki drogowe mających miejsce na drogach publicznych, w strefach zamieszkania lub strefach ruchu. W wyniku tych zdarzeń 3026 osób poniosło śmierć a rannych zostało 40 766 osób. Oznacz to, że w minionym roku na naszych drogach średnio ginęło 79 osób na milion mieszkańców. Najliczniejszą grupę ofiar, oprócz kierowców stanowią niechronieni uczestnicy ruchu drogowego.
Kampania ma zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z niezachowania ostrożności zarówno przez niechronionych, jak i zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego. KRBRD i MIB chcą wpłynąć na zmianę postaw poprzez pokazanie jak należy zachować się w występujących na co dzień w ruchu drogowym sytuacjach. W tym celu powstały spoty promujące, w których skonfrontowano ze sobą (za pomocą symulacji w wirtualnej rzeczywistości) pieszych i kierowców.
Przeczytaj: W których miastach jest najwięcej kolizji? - RAPORT
Kampania potrwa do 10 grudnia 2017 r. i będzie prowadzona w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych. Czas ten nie jest przypadkowy bowiem w okresie jesienno-zimowym znacząco wzrasta liczba wypadków z udziałem pieszych. Ma na to wpływ m.in. wcześniej zapadający zmrok i trudne warunki atmosferyczne. Dodatkowo w ramach kampanii przewidziano emisję spotów w kinach, komunikacji miejskiej, na dworcach kolejowych i w pociągach oraz reklamę na billboardach przy głównych ciągach komunikacyjnych.
Szczególnie intensywne działania będą prowadzone w 7 województwach, w których 2016 roku doszło do największej liczby wypadków z udziałem pieszych (województwo: śląskie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie, mazowieckie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie).
Kampania społeczna dotycząca działań edukacyjnych na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego realizowana jest w ramach projektu "Działania edukacyjne na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Kierowca vs. pieszy
Pieszy vs. kierowca