Konkurencja w segmencie mocnych kompaktów z dieslem jest szeroka. Skoda ma swoją Octavię RS TDI, Volkswagen Golfa GTD, a Ford Focusa ST TDCi. Teraz do tego grona chce dołączyć również Seat z Leonem Cuprą TDI. Co ważne, hiszpańskie auto nie będzie współdzieliło silnika z Octavią RS TDI i Golfem GTD - pod maską obu aut pracuje 2-litrowy motor TDI, który generuje 184 KM mocy.
Kliknij: TEST Seat Leon Cupra 2.0 TSI: skuteczny pobudzacz zmysłów
Jednostka napędowa, która trafi do Leona Cupry TDI, pochodzić będzie z najnowszego Volkswagena Passata. Ma to być najmocniejszy "klekot" dostępny w ofercie grupy VAG. To 240-konny, podwójnie doładowany motor 2.0 BiTDI. To rozwiązanie ma dać Seatowi miano najmocniejszego kompaktowego diesla na rynku. Nie wiadomo jeszcze, kiedy Leon Cupra TDI zadebiutuje na rynku i w jakiej cenie.